View Single Post
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Jeg ser ikke helt poenget. Motivasjonen er vel lik for begge parter. Klart oljebransjen er større enn elbilbransjen, men det betyr ikke at elbilbransjen ikke har midler til å fabrikkere forskning selv. Utgangspunktet må vel være at alle spiller rent? Da forutsetter argumentet at den store bransjen begynner å spille skittent kun fordi den lille spiller skittent. Er det helt utenkelig at kun én side, den minste, fabrikkerer forskning, for å oppnå en fordel?

Nå tenker jeg selvsagt generelt, for argumentasjonens skyld, da jeg ikke har noen tro på at elbilbransjen spiller noe skitnere enn oljebransjen.
Vis hele sitatet...
Poenget er at det ofte argumenteres med at forskningen må være korrupt og upålitelig fordi noen har interesser i resultatet. Men når noen har interesser i motsatt resultat også, så faller det litt sammen. Vi har liksom ikke noen bedre kilde til informasjon om klimaet enn klimaforskningen, som jeg kommer på. Ofte er det at flertallet av forskere mener noe, et ytterligere tegn på at det er en konspirasjon. Jo færre som tror noe, jo mer sannsynlig at det er sant. Kjempelogisk.
Sist endret av *pi; 21. juli 2019 kl. 13:33.