View Single Post
Sitat av PapaMarathon Vis innlegg
Riktig riktig med naturlig argumentet ditt.
Men de fleste ting er sunnere når de er naturlig kontra reprodusert.

Kunstig opiater er farligere enn opium osv osv
Vis hele sitatet...
Det stemmer ikke. Et kjemisk stoff kan være utvunnet naturlig eller kunstig fremstilt, hvis det er samme kjemiske stoff med samme formel så er det jo akkurat det samme.

Legemidler er som regel mer potente enn naturmidler, fordi man da har isolert det stoffet som har effekt i stedet for å gnafse hele planten. Det gir både mer virkning og mer bivirkning, så sånn sett kan det være farligere. Men da fordi det er mer av stoffet, ikke fordi det er kunstig. Kjøper du stoff på gata vil jeg tro du har relativt liten kontroll på både konsentrasjon og annet innhold, og det kan jo fort være litt usunt. Igjen har det ikke noe med om det er kunstig å gjøre.


Akkurat på aspertsm er jeg ikke så forsiktig selv, men bremser det litt siden jeg ikke stoler på forskning av merkevarer som Coca cola og legemidler, sigaretter osv.

At Coca cola har stor lobbyvirksomhet er nok ingen umderdrivelse...
Vis hele sitatet...
Hvor har du det fra at det bare er merkevarer som Coca Cola som har forsket på aspartam?

Rådet mitt er å drikke det som brus bør drikkes, en sjelden gang kald og med isbiter nåram skaø unne seg noe godt. Ikke som fast leskedrikk.
Vis hele sitatet...
Det er et godt råd, mest pga syreskader på tennene.

Prøver bare å si at mitt skepsis kommer man langted når det kommer til fødevarer og drikke
Vis hele sitatet...
Skepsis er en fin ting, også til ting man leser på nettet, og sånne "motebølger" rundt hva man skal være redd for. Du sier at man i fremtiden vil finne noe man anser tryggere. Kanskje det, men jeg ville være mer skeptisk til et nytt stoff enn til et man har forsket på i 40 år og funnet trygt. Som når man fikk for seg at parabener i kosmetikk var livsfarlig og erstattet det med MI, som jo viste seg å være mye verre.