View Single Post
Sitat av PapaMarathon Vis innlegg
Tror de....

Jeg tror ikke det.

Jeg tror aspartam er ganske ille. Vi vet ikke helt hva det gjør i kroppen.

Mange mener det lurer insulinet i kroppen til å jobbe på samme måte som ved sullerinntak og skaper derved sukker cravings siden kroppen ikke får det den regner med å få.

Forbrenningen blir også lurt.

Dette er bare en hypotese jeg har lest så kan være feil.
Kreftfremkallende leser man jo også ofta at de søtstoffer skal være. Så føler absolutt ikke det er trygtn


Stevia derimot føler jeg er ganske safe.

Cocs cola hadde jo en brus med 50%stevia, 50% aspatratm tror jeg. Den var ganske fin. Grønn Coca cola etikett.


Ringer du produsent må se vell opplyse hvor mye som er i en liter.

Si du er allergisk av aspartam i store mengder så må vite nøyaktig innhold....
Vis hele sitatet...
Interessant at du bruker ordet "føler" om hva som er helseskadelig og ikke. Det finnes bedre måter å gjøre seg opp meninger om såpass viktige ting.

Sitat av Vox populi Vis innlegg
@*pi: Selvfølgelig kan en sammenligne søtstoffer med sukker! Både m.t.p. næringsinnhold og ikke minst opplevd søthetsgrad.
Men jeg er enig i at jeg vanskelig kan se at antall mg f.eks. sakkarin er en nyttig opplysning å kjenne til.
Vis hele sitatet...
Ja, det var det jeg mente. Å sammenligne produkter ut fra hvor mange gram søtstoff de inneholder når det er snakk om forskjellige stoffer gir ikke mening. Egenskaper til stoffer kan selvsagt sammenlignes.
Sist endret av *pi; 19. juli 2019 kl. 11:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.