View Single Post
Sitat av ontheroad Vis innlegg
Rykk-og-napp-nett som du opplever skrev jeg om før her.
Du har ikke tatt vekk auto speed på porten(på cisco). Force porten til 1000gbit fullfuplex, og alle problemen blir borte.
(det er cisco og HET mediakonverter, som ikke er helt happy med auto på port speed)

Fra første posten min :
Speed and duplex : 1000baseT full-duplex (hvis den står til auto får du ca 0,1% data error, er fiber box'ens feil)
Vis hele sitatet...
Jeg har kjøpt en Cisco SG200-08 switch og på den kan eksplisitt port speed kun settes til 10M eller 100M, ikke 1000M. Ser ut som max hastighet bare kan oppnås ved å aktivere Auto Negotiation. Betyr det at SG200 Series switchene ikke er egnet for tilkopling til HET-3012 media-converteren?

Ole

Sitat av boggemann Vis innlegg
http://i.imgur.com/AmjKIAv.png
Vis hele sitatet...
Ser at du har en Cisco SG300 switch. Kan port speed på denne settes eksplisitt til 1000M? Jeg har akkurat kjøpt en SG200-08 switch og på den kan eksplisitt port speed kun settes til 10M eller 100M. 1000M kan kun oppnås ved å aktiver Auto Negotiation, og så vidt jeg har forstått av info på denne tråden så fungerer dette dårlig med HET-3012 media-converteren.

Ole
Sist endret av oletuv; 17. oktober 2015 kl. 16:47. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.