View Single Post
Sitat av Gtx85 Vis innlegg
___________
Du har tydeligvis ikke så mye erfaring innen arbeidslivet og spesielt ikke i Elektrobransjen?.. Her prøver gutten å rådføre seg for og kanskje greie å takle en hektisk hverdagen på et annet vis, skjerp deg din løk
Vis hele sitatet...
Jobben er til tider fysisk slitsom, men at man skal bli psykisk utslitt av det å være elektriker? Rull inn, 'a. Hva er det som er psykisk slitsomt med dét?

Ånei, kunden skal ha byttet et par lamper, omg.
Omg, en kryssvender, hvordan kobler jeg den.
Omg jeg må legge kabel i bakken - skal jeg velge PN eller PFSP.
Omg, hva sier NEK'en om strømføringsevne til en 2,5kvadrat i rør i isolert vegg, får vel slå opp i den tabellen da.
Omg, hva er en utjevningsforbindelse og hvordan skal den dimensjoneres, får vel slå opp i den jævla montørhåndboka da.
Omg, hvor stramt skal jeg skru til inntakssikringen? Får vel sjekke manualen og momentnøkkelen da.
Omg, jeg kutta kabelen litt for kort, får vel klæsse opp en koblingsboks og hive på noen wagoer da.
Omg, en UPS-bank, får prøve å ikke koble + sammen med -, mens de er tilkoblet batteriene da.
Omg, må lage til noen downlights - ja, får prøve å ikke kakke hull på dampsperra da.

Det er til tider utfordrende, men hvis noen synes det er psykisk slitsomt/belastende å være elektriker burde de i beste fall omskolere seg til å bli vaktmester eller noe sånt.

Det jeg i utgangspunktet mente var at det heller kunne være ting med selve arbeidsmiljøet som gjorde arbeidshverdagen psykisk slitsom og slike ting kan man forsøke å få orden på. Man trenger ikke nødvendigvis å slutte som elektriker og velge en annen karrierevei bare fordi basen maser eller sjefen er en kødd.