View Single Post
"spør for en venn"
kmsc's Avatar
357
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Takk for utfyllende svar. Jeg har ikke testet lsd selv. Jeg har ikke vært klar for det siden jeg er redd for en bad trip. Når jeg er klar har jeg hele tiden tenkt å starte med liten dose. Men jeg må nok lese meg opp litt mer før jeg evt tester det.
Vis hele sitatet...
Sleng det ut i det når du føler deg klar nok, helt vanlig å være nervøs. Prøvd kanskje 30+ forskjellige psykedelika og er nå den dag i dag fortsatt nervøs når jeg skal prøve en ny substans. Det kan hjelpe å ha et blokkerende/hemmende legemiddel i bakhånd. Bare tanken på at man har tilgang kan hjelpe mye.

Sitat av Relevant
Jeg vil tro at selv om det ikke er like givende med en mildere trip, så kan det være lurt for mange å kjenne litt på vannet før en stuper utti. Givende tripper kan en alltids ha senere. Det finnes flere som prøver lsd i mindre doser og synes det er helt fryktelig. En kan jo tenke seg til hva som ville skjedd på 300ug.
Vis hele sitatet...
Hvor mye erfaring har du selv? Nei det er nettopp poenget mitt, for å dra ditt eksempel så kan det noen ganger være verre å gå sagte ut i vannet, enn å hoppe uti å få det overstått. De få gangene jeg har hatt dårlige erfaringer på lsd er doser 100-150. Kanskje det er derfor jeg alltid holder meg på 5-700.

Sitat av Relevant
Jeg vet ikke om sjansene øker så mye eller ei, men jeg vil tro det er lettere å freake ut (spesielt som førstegangsbruker) dersom en slitermed å forstå omgivelsene sine og effekten var mye sterkere og mye mer forvirrende enn de antok, og de vet at dette kun er oppturen. Inntrykket en badtrip kan gjøre på en vil nok også øke i takt med dosen. Selv om ikke du har hatt en skadelig badtrip, og du tåler lsd bra, så finnes det de som sliter ganske drøyt i en lang stund på grunn av en badtrip. En heftig badtrip for feil person kan i verste fall føre til ptsd. Med dette i bakhodet så synes jeg at 300ug er en ukritisk førstegangsdose, better safe then sorry. Man kan alltids presse grenser senere, når man faktisk vet hvilke grenser en presser.
Vis hele sitatet...
Jeg vet, jeg hadde ødelagt 10 år av livet mitt grunnet en badtripp som har gitt meg et evig traume, jeg blir aldri kvitt dette. Men ikke lsd. Jeg ser det som det tryggeste, og dette baserer jeg ikke på egne erfaringer, men av alle jeg noen gang har kjent som tar eller har tatt lsd. Var faktisk cannabis som satt meg ut ironisk nok, det er ekstremt giftig for sinnet mitt. Har vel en 220-250 lsd turer bak meg, og enda flere med andre psykedelika, det påvirker meg i svært liten grad, men akutt reagerer jeg mye sterkere enn noen jeg kjenner på disse stoffene så, ja, helt klart, kjemien vår er forskjellig

En gang til? Jeg rakk ikke lese det du skrev før det ble slettet. Men jo, selvsagt så må jeg basere dette på egne opplevelser, observasjoner, artikkeler og rapporter. Det er ingen hemmelighet at lsd er svært stabilt, jeg kommer ikke opp med annet innenfor den psykedeliske gruppen som er lettere å ha styring på. Kanskje 2c-c eller b, men disse er vel såvidt psykedeliske
Sist endret av kmsc; 21. september 2018 kl. 03:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.