View Single Post
Sitat av belisarius Vis innlegg
"Whoever changed his Islamic religion, then kill him.'" (Bukhari 84:57)
Vis hele sitatet...
Igjen refererer du en hadith, ikke koranen altså, og hvor forfatterene aldri nevner Muhammed som kilde

Sitat av belisarius Vis innlegg
“Muhammad is the Messenger of Allah, and those who are with him are ruthless to the Unbelievers, but merciful to each other.” (Quran 48:29)
Vis hele sitatet...
Det arabiske ordet "ashidda" betyr ikke ruthless men firm eller strong.
Leser du og hele verset ser du at "Unbelievers" er de som har dømt og eller angrepet muslimer. Ikke ALLE andre enn muslimer som du prøver å få det til å fremstå.

Sitat av belisarius Vis innlegg
[Allah's Apostle said] "The Hour will not be established until you fight with the Jews, and the stone behind which a Jew will be hiding will say. "O Muslim! There is a Jew hiding behind me, so kill him." (Bukhari 52:256)
Vis hele sitatet...
Allah's Apostle said. I hadith.
Og, i når man snakker om en krig, er det da så unormalt i religøse tekster å finne ting som snakkende steiner, eller slanger?
Jeg skjønner nesten ikke selv at jeg gidder ta denne diskusjonen med deg. Poenget her er ikke om man kan finne utsnitt i koranen eller hadith som kan tolkes som barbarisk. Som andre før meg skriver, undertrykte mennesker over hele verden finner støtte i tekster og lærde for sine voldelige handlinger. Det har ikke noe å si hvilken ekstremisme personen har fått for seg.
Sist endret av oom; 16. november 2015 kl. 18:19.