View Single Post
Og som noen lenger opp har skrevet, bli politi (noe som for dåde meg og han antakelig innen nå er utelukket) og bekjemp problemet fra innsiden. Vi har faktisk ett par folk på innsiden. Noe som i og for seg beviser at politiet kan ha allianser til folk som ikke har som interesse å håndheve loven. Men det finnes grenser på hva de kan gjøre i sin unge alder. De kan p.d.d bare observere.
Vis hele sitatet...
Det er slikt som det du skriver her som gir meg stygge assosiasjoner til en fæl sak der en ekstremist stod i retten å snakket om "sin gruppe mennesker" som en "gjeng som stod utenfor samfunnet men som var de eneste som så sannheten" og som virket å være helt oppslukt av sine tanker om at han på tross av sine avskyelige handlinger hadde gjort verden en tjeneste. Han endte opp som massemorder. Fordi ingen ga ham korreks og fikk han ut av den boblen han levde i, der han så på seg selv som en frihetskjemper.

Den virkelige verden du faktisk lever i rent fysisk rommer så uendelig mye. Det er så mange nyanser og du har kommet inn på et spor som ikke lar deg se og oppleve alt det. Du fremstår som fastlåst i egne tankerekker, og deler av det du sier virker å være på grensen til hva en kan høre fra folk som er blitt psykotiske eller har et snev har schizo. Nå skal ikke jeg gi deg noen diagnose for det har jeg ingen kompetanse til, men jeg sier hva jeg ser og den veien du har valgt tror jeg ikke leder deg til noe godt i livet. Helt ærlig så grøsser jeg når jeg leser noe av det du har skrevet her i tråden. For det er så ekstremt og det er helt tydelig at du har definert et fiendebilde som du nærer er stort hat mot. Fyren jeg i starten av innlegget skrev om gikk også rundt med et stort hat, og endte opp som massemorder som ødela uendelig mye for uendelig mange mennesker. Han skapte sår som aldri vil gro.

Ok, kanskje blir du ikke snut, eller politiker. Men det er da andre måter du kan fremme din sak på enn å løpe rundt i skogen sammen med en gjeng våpengærninger som tror at når dere griper til våpen så skal dere få samfunnet inn på den smale sti. Du vinner ingenting med å bli en fundamentalist som tror verden endres med våpen og tvang.

Du starter med å skrive negativt om rettsstaten, politi, lovverket og måten lovene håndheves på, hvordan retten dømmer folk og maner fram et bilde der du fremstår som en frihetskjemper. Samtidig så tror du og dine venner at bare dere har våpentrening, og tilgang på våpen så kan dere endre verden, slå ned på kriminalitet og tvinge deres verdensbilde på andre. Har ikke du da selv blitt alt du foraktet innledningsvis?
Sist endret av random67489; 12. november 2018 kl. 23:41.