View Single Post
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Det eneste vi aner sålangt er at omikron smitter selv personer med begge vaksinedosene. Skulle det vise seg at folk blir like syke tross at de er vaksinerte eller at omikron gjør at dødstall stiger eller at flere blir innlagte, så må de lage ny vaksine. Problemet da blir jo at det går ennå lengre tid før vi kan legge dette bak oss. Optimister sier par tre måneder før vaksine er klar. Ja ja sier jeg, men det vil gå mye lengre før vaksinen faktisk er mottatt i landet, sendt ut til kommunene og faktisk satt i armen til folk. Siden omikron virker å smitte ennå lettere så vil nok kampen om vaksinedosene bli minst like stor som sist. Og logistikk og praktisk jobb med å rulle ut vaksinen i befolkningen vil ta tid. Nå ryker brått ennå ett år i pandemi begrensninger, der vi kanskje vil se langt strengere tiltak enn det vi fikk føre helgen.
Vis hele sitatet...
Ja, vil tro det fungerer som du sier.. så mulig vi har tatt to doser av noe vi egentlig kunne unngått hadde vi fått den som kommer fra start av, men er jo umulig at vi kunne vite dette på forhånd.

Ikke godt si hva vaksineringen kan føre til for kroppen på sikt.

Er nok egoistisk av meg å tenke sånn men på mange måter kunne jeg ønske jeg var i den andre kontrollgruppen (altså ikke vaksinert..) ihvertfall når ting blir som nå, med nye vaksiner osv..