Tråd: Hjemmeran
View Single Post
Sitat av reklame Vis innlegg
Kjære deg. Dersom vi skal bruke tid og penger på "hovedproblemet", må vi endre hele menneskeheten, noe jeg anser som umulig. Hvordan kan vi fjerne fattigdom? Hvordan kan vi fjerne gapet mellom klassene i samfunnet? Og hvorfor skal Norge bruke penger og tid på å endre samfunnsstrukturen i f.eks Romania?
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke sagt av Norge skal løse problemet globalt. Det vi kan gjøre er å løse problemene vi har nasjonalt. Vi kan ikke gjøre noe for å forhindre at kriminelle Øst-Europeere og signøynere er kriminelle, men vi kan forhindre at disse kommer til Norge og utfører kriminelle handlinger. Vi må bare være egoistiske nok til å innse at vi ikke kan redde hele verden, vi må rydde opp i egen bakgård først, så kan vi bidra med våre erfaringer og kompetanse på den globale scenen.

Sitat av reklame Vis innlegg
Man kan se på kriminalitet som en evigflytende oversvømt elv, og Norge som en sivilforsvarsarbeider som desperat prøver å få stoppet elven til å renne over. Kriminaliteten er alltid først. Så kommer tiltakene etterpå. Vi må bare prøve å finne tiltak som får stoppet elven til å renne, eventuelt minske og\eller utsette flommen. Alle tiltak vil alltid være midlertidige, for dersom man hindrer f.eks øst-europeere å komme inn svenskegrensa, vil de komme med båt på vestkysten.
Vis hele sitatet...
Per i dag er det slik. Spørsmålet er hvorfor elven er slik. Man må ta en grundig titt på kilden og finne en løsning derfra. Det går ikke an å behandle en sykdom ved å prøve å dysse ned symptomene, man må ta det onde med roten. For å stjele ett bra utsagn jeg hørte i en annen debatt om det samme temaet; "Det hjelper ikke å male ugresset i fine farger, du må frem med ugressmiddel og spade."

Skal vi som du sier "løse hovedproblemet" med kriminalitet må vi utrydde menneskeheten. Uansett hva vi gjør vil vi aldri helt bli kvitt det 100%. Vi kan derimot