Tråd: Hjemmeran
View Single Post
Sitat av Don Veto Vis innlegg
Ja og da ville det vært typisk Norge å dømme huseier for alvorlig legemsbeskadeligelse eller drap. Støtter mye mer selvforsvarloven i USA enn i Norge. Virker utrolig vanskelig å bli frifunnet for noe i Norge pga selvforsvar.

Hvis f.eks. jeg er hos min familie og i et annet rom; hører det som skjer, 3 stykker som med vold binder min far mor og søster. Hadde jeg da funnet min fars hagle og skutt disse 3 kan jeg banne på at jeg hadde kommet i fengsel. Pga "overdreven bruk (dødelig) vold". Er helt uenig i dette med overdreven vold som ikke står i forening med trussel. Selv om disse bare hadde hatt kniv og ikke kom i mot meg på tidspunktet jeg skjøt mener jeg ikke dette hadde vært overdrevent.
Vis hele sitatet...
Enig!

Er det en ting som er veldig bra med USA så er det "Castle Law" de har i de fleste statene. Kort og greit betyr det at om uvedkommende tar seg inn i din private bolig ved hjelp av vold er du i din fulle rett til å lade med skarpt og skyte for å drepe.

Skulle det finnes ett politisk parti i Norge som fører opp som sin hovedsak å innføre dette i Norge ville de få både donasjoner og stemme fra meg.

Har en person valgt å bryte seg inn i det jeg regner som mitt trygge sted har vedkommende selv valgt risikoen og konsekvensene av handlingen.

Når det kommer til straffer for slike og lignende handlinger er det helt klart at vi i Norge gjør noe galt. En mer effektiv løsning hadde kansje vært utvisning av landet på livstid og deportering til eget hjemland for soning. Brudd på utvisningen burde umiddelbart føre til straffarbeid på Svalbard. Lengden på oppholdet kan være tilsvarende tiden de ble dømt til soning. Gjentatte brudd medfører bare fordobling av tid.

Løser noe av problemet med avskrekkende straff og det fjerner de uønskede elementene fra samfunnet forøvrig.