Tråd: Hjemmeran
View Single Post
Bitter
Don Veto's Avatar
Trådstarter
Sitat av Matthiesen Vis innlegg
Jeg skjønner ikke hvorfor dere må fortsette på narkotika-digresjonen. LA DET LIGGE. Dere forsøpler tråden med avsporinger.

Til saken:
Jeg fryktet USA-tilstander om dette blir vanlig. Da jeg bodde i Houston var det frykten for "de utenlandske gjengene" som kom og rante hus med våpen og vold. Det fikk folk til å være redd i hjemmene sine, og gikk til innkjøp av våpen som beskyttelse. Fortsetter dette i noen år nå, så skal vi nok se at vi får vårt første "nødverge"-eksempel under ran i et norsk hjem. Det er jo bare et spørsmål om tid før noen raner en familie, og gutten på 15 var på loftet ved fars håndvåpen.

Hva med å endre "løsningen" fra strafferammer til oppklaringsprosent? La heller politiet få has på dem. All forskning viser jo at det ikke er strafferammen som holder folk unna forbrytelser. Politiet burde sette inn ekstra ressurser på dette området, for det er noe som virkelig rokker i samfunnets grunnverdier.
Vis hele sitatet...
Ja og da ville det vært typisk Norge å dømme huseier for alvorlig legemsbeskadeligelse eller drap. Støtter mye mer selvforsvarloven i USA enn i Norge. Virker utrolig vanskelig å bli frifunnet for noe i Norge pga selvforsvar.

Hvis f.eks. jeg er hos min familie og i et annet rom; hører det som skjer, 3 stykker som med vold binder min far mor og søster. Hadde jeg da funnet min fars hagle og skutt disse 3 kan jeg banne på at jeg hadde kommet i fengsel. Pga "overdreven bruk (dødelig) vold". Er helt uenig i dette med overdreven vold som ikke står i forening med trussel. Selv om disse bare hadde hatt kniv og ikke kom i mot meg på tidspunktet jeg skjøt mener jeg ikke dette hadde vært overdrevent.

Ble litt avsporing men tilbake til det du skriver om å endre "løsningen" fra strafferammer til oppklaringsprosent. Er enig i det, men dette henger jo sammen og. Er ikke like effektivt med en høy oppklaringsprosent hvis vi har en stabil strøm av disse UT av fengsel som er ferdig med å sone dommene sine. Her kommer lengre straffer inn. Men dette er i sin tur veldig dyrt. Og nå som jordens befolkning sprenges pga vårt gudesyn på oss selv som art, bør vi begynne tenke på avlivning av vårt overflødige kriminelle avfall, til det beste for menneskeheten og bevaring av jorden.