View Single Post
Har lenge prøvd å formulere disse tankene på en måte forståelig måte. La meg prøve.

Gitt at evolusjon er korrekt, og at den minste byggesten har blitt til oss, en sammensetning av mange små byggestener. Hvordan kan denne sammensetningen deretter oppdage sin opprinnelse? Noe vi .... i så fall har gjort.

Spørsmålet er jo egentlig: hvordan kan vi vite hvordan vi oppsto? Hvordan kan atomer settes sammen til enheter/mennesker med det beste utgangspunktet til å forstå hvordan universet vårt henger sammen, og dermed også hvordan vi i det hele tatt "kunne oppstått".

En annen måte å tenke på (merk, tenke, bare for å gjøre et poeng) - er at man har en stein. Om man ser på det fra utsiden, vil denne steinen kanskje utvikle seg så lenge og utvikle en intelligens som klarer å forutsi at den for mange milliarder år siden var en stein.

Jeg kan til en viss grad slå meg til ro med tanken på at vi har utviklet oss ut ifra ... ingenting eller svært lite. Men at vi skulle få en logikk og tenking, vår uhyre komplekse hjerne, som virker så perfekt tilpasset til å forstå universet vi eksisterer i, klarer jeg ikke forstå.

Vil noen komme med sine tanker? Jeg har tenkt over dette veldig lenge og kom nå nylig over en video på nettet som forklarte dette på en forståelig måte, noe jeg ikke helt fikk til.

HER kan dere se den. Om du først skal begynne å se den, så se hele, den trekker konklusjoner som den senere forklarer hvorfor er feil - så man vil få feil inntrykk om man bare ser litt.

Hva tenker dere folk? Vennligst hold det saklig og helst ikke kom med noe om du virkelig ikke har noe. Takk! :-)