View Single Post
Sitat av vidarlo Vis innlegg
At du har jobba som telemontør, og montert alarmløsninger vil ikkje sei at du har kvalifikasjonar innan sikkerhet. Det handler meir om å montere ledninger enn om å evaluere sikkerhetsprotokoller, for å sei det slik.

Spørsmålet er vel om det er lett å duplisere tallrekka. Det varierer, frå kort til kort, og om låsesystemet ditt nyttar tag-id, eller sterk krypto. Korrekt implementert er RFID sikkert (t.d. ved bruk av PKI), men det er og eit felt som har sett ekstremt mange dårlege eller middelmådige implementasjoner. Det ser du ikkje på eska produktet kjem i, ei heller på kven produsenten er...


Det kjem og an på frekvensen. Det finst RFID-produkt med leseavstand på titalls meter. I tillegg vil avstanden falle dramatisk om du har saltvatn rundt antenna. Og mennesker er jo meir eller mindre vandrande sekker med saltvatn.
Vis hele sitatet...
Du får PRØVE å tenke deg at jeg ikke KUN har spikret opp kabel da ser du! Med omtrent hele livet som tekniker både innen tele kom og avanserte sikkerhetsløsninger har jeg nok absolutt en utmerket bakgrunn for å uttale meg her i denne tråden. Og uten kvalifikasjoner jobber du neppe lenge i noen bransjer med KRAV til kunnskapsrike medarbeidere.

Vet ikke om du forsøker deg på å teoretisk knekke mine kortlesere? Du kan faktisk GJERNE kopiere en av mine rf-id tags, men det betyr nok ikke at du klarer å få opp ei dør eller en port her. Du er neppe i nærheten glup nok for å si det forsiktig! Som sagt er dette et SIKKERHETSANLEGG og det tilfredsstiller absolutt FG-240:2..

Når det gjelder rekkevidde på rf-id: https://blog.acdist.com/understandin...erating-ranges

Men til det TS spurte om er mitt svar fortsatt det samme.
Sist endret av woff; 7. oktober 2020 kl. 19:33. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.