View Single Post
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av woff Vis innlegg
Jeg ser GJERNE at du prøver deg på å komme forbi mine rf-id lesere, men jeg vet at du har ingen sjanse til å klare det. Jeg har tross alt jobbet med teknologi i sikkerhetsbransjen i over 20 år og mine lesere er IKKE konstruert for direkte å låse opp selvsagt..
Vis hele sitatet...
At du har jobba som telemontør, og montert alarmløsninger vil ikkje sei at du har kvalifikasjonar innan sikkerhet. Det handler meir om å montere ledninger enn om å evaluere sikkerhetsprotokoller, for å sei det slik.
Sitat av woff Vis innlegg
En enkel rf-id brikke lagrer bare en tallrekke. Det er HVA tallrekken benyttes til som er viktig her. Det dreier seg overhode ikke om å 'knekke' noe som helst!! De tallrekkene som ligger i en rf-id brikke er faktisk MER komplisert enn ditt fulle personnummer.
Vis hele sitatet...
Spørsmålet er vel om det er lett å duplisere tallrekka. Det varierer, frå kort til kort, og om låsesystemet ditt nyttar tag-id, eller sterk krypto. Korrekt implementert er RFID sikkert (t.d. ved bruk av PKI), men det er og eit felt som har sett ekstremt mange dårlege eller middelmådige implementasjoner. Det ser du ikkje på eska produktet kjem i, ei heller på kven produsenten er...
Sitat av woff Vis innlegg
Avstanden du kan lese av chipen på er avhengig av kvaliteten på leserutstyret. Du finner de rimeligste måtene for drøye hundrelappen fra Kina og opp til de dyreste PROFESJONELLE leserne (https://datamars.com/livestock/) men rekkevidden er likevel kun typisk 5-30 cm!
Vis hele sitatet...
Det kjem og an på frekvensen. Det finst RFID-produkt med leseavstand på titalls meter. I tillegg vil avstanden falle dramatisk om du har saltvatn rundt antenna. Og mennesker er jo meir eller mindre vandrande sekker med saltvatn.