View Single Post
Sitat av Taert Vis innlegg
Vanlig rfid er vel ikke akkurat noe teknologi å bruke på ytterdører . Så vidt meg bekjent er de fleste av disse knekt for lenge siden.

Skal du operere inn noe ville vel en NFC-chip av nyere type være hakket sikrere. Er vel en del av biohackerne som har satt inn disse selv?

Personlig hadde jeg ikke tatt sjansen på det, rent sikkerhetsmessig. Er vel noe risiko forbundet med implantatet men det finner du sikkert masse info om på nettet forøvrig
Vis hele sitatet...
Det å ha peiling på et tema før man svarer er lurt!
Du har tydeligvis null peiling på hva du uttaler deg om. Jeg ser GJERNE at du prøver deg på å komme forbi mine rf-id lesere, men jeg vet at du har ingen sjanse til å klare det. Jeg har tross alt jobbet med teknologi i sikkerhetsbransjen i over 20 år og mine lesere er IKKE konstruert for direkte å låse opp selvsagt..

En enkel rf-id brikke lagrer bare en tallrekke. Det er HVA tallrekken benyttes til som er viktig her. Det dreier seg overhode ikke om å 'knekke' noe som helst!! De tallrekkene som ligger i en rf-id brikke er faktisk MER komplisert enn ditt fulle personnummer.

Og risiko forbundet med implantat?? NIX. Da hadde jeg ikke vurdert det!

Sitat av seriouslowitch Vis innlegg
Søkte på ebay etter rfid reader, men fant ingen som leste av nummer, bare noen som leste og kopierte adgangskontroll. https://www.ebay.com/sch/i.html?_fro...acat=0&_sop=15
Vis hele sitatet...
Disse fungerer meget bra de, men til de chipene du har fått må du nok ha en leser som er beregnet for den chip-teknologien du benytter.

Sitat av meitemark Vis innlegg
Hvor kjøpte du disse brikkene fra da?

... Du har puttet sporingsbrikker inni noe, men du har ikke den ringeste aning på hva det er eller hvordan du leser de av. Hvorfor?
Vis hele sitatet...
Rf-id brikker har LITE med sporing å gjøre, de er PASSIVE og sender som sådan ikke ut noe signal!!

Sitat av mrracerhacker Vis innlegg
På den første som kommer opp på ebay, så står det sensing distance på 15cm, dog ta det med en klype salt men burde klare 5cm
Vis hele sitatet...
Avstanden du kan lese av chipen på er avhengig av kvaliteten på leserutstyret. Du finner de rimeligste måtene for drøye hundrelappen fra Kina og opp til de dyreste PROFESJONELLE leserne (https://datamars.com/livestock/) men rekkevidden er likevel kun typisk 5-30 cm!
Sist endret av woff; 7. oktober 2020 kl. 18:47. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.