View Single Post
Sitat av Piltemannen Vis innlegg
Takk for svar!

Nå har det seg sånn at soppen ikke ligger på samme plass som da jeg tok bildene, Som gjør det litt vanskelig å identifisere de du nevnte ikke var flein. (Ja jeg er idiot, men slik er det iallfall!)

Jeg har fjernet alle jeg er rimelig sikker er de du nevnte (31, 34, 37 og 40 + 41) , samt noen flere bare for å være sikker. Men hva er det værste som kan skje her?

De ligner jo ikke på noen av de dødelige eller farlige soppene, iallfall som jeg kan se.

Ville du/dere anbefalt å gi blaffen i alle sammen for sikkerhetsskyld allikevel? Litt kvalme kan jeg risikere, men selvfølgelig ikke om det er potensielt farlig
Vis hele sitatet...
Mageknipen som kan oppstå er ofte utrolig sterk i tillegg til intens kvalme. Det kan bli så fælt at du ikke klarer å røre på deg nesten uten å måtte spy, og dette er et dårlig utgangspunkt for å utforske nytt terreng i. Det skal nok en del til før man får i seg feil sopp som er direkte farlig, men ta å kast de dårligste/de du er i tvil om. Én sopp til eller fra utgjør ikke noe.

Sitat av Hansegil88 Vis innlegg
Hei, når synes dere at fleinen er for råtten til å bli tatt vare på? Legger ved bilde av de "mest ødelagte"

Vis hele sitatet...
Ingen av disse soppene har begynt å råtne, de er bare full av fukt og noen har fått litt mere juling enn andre. De på bildet er det bare å kaste i seg.