View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Deceptive Vis innlegg
Det der med adhd og overanalysering er kjent problematikk for egen del. Det jeg tilslutt gjorde for å redusere/slutte og overanalysere absolutt alt var å innse hvor utrolig lite hjelp det var i denne analyseringen, også
googla jeg «How to stop overthinking», og fulgte rådene jeg fant.

Det er ganske vanlig at angst og depresjoner går hånd i hånd med adhd, for egen del fikk jeg angst fordi jeg overtenkte alt og stressa noe verre, også ble jeg deprimert fordi jeg ikke greide å kutte ut.

Kan også anbefale mindfullness, da er det myyye lettere etter en tid å velge hvordan man reagerer på det man føler, og kan i større grad håndtere stress + irritasjonsmomenter. Er ellers enig med de andre her om at dosen høres for lav ut. Be om å få tatt ett serumspeil hos legen din, da kan de sjekke om du forbrenner virkestoffet i medisinene dine for fort, og dermed kan de øke dosen din. Det kan høres ut som om det er tilfellet hos deg, da jeg synes det høres vel raskt ut å få økt toleransen så fort. Til sammenlikning har jeg stått på Ritalin i 1,5 år, og må først nå justere opp. Selv om sånt som hvor raskt man forbrenner er nokså individuelt.
Vis hele sitatet...
Jeg startet med Ritalin men økte 1 dose hver 2.uke. Hver uke prøvde vi fordeling. Nådde 60mg og de satte meg over på Aduvanz. Serumspeil??? Kan de virkelig sjekke om jeg forbrenner det for fort?