View Single Post
Det der med adhd og overanalysering er kjent problematikk for egen del. Det jeg tilslutt gjorde for å redusere/slutte og overanalysere absolutt alt var å innse hvor utrolig lite hjelp det var i denne analyseringen, også
googla jeg «How to stop overthinking», og fulgte rådene jeg fant.

Det er ganske vanlig at angst og depresjoner går hånd i hånd med adhd, for egen del fikk jeg angst fordi jeg overtenkte alt og stressa noe verre, også ble jeg deprimert fordi jeg ikke greide å kutte ut.

Kan også anbefale mindfullness, da er det myyye lettere etter en tid å velge hvordan man reagerer på det man føler, og kan i større grad håndtere stress + irritasjonsmomenter. Er ellers enig med de andre her om at dosen høres for lav ut. Be om å få tatt ett serumspeil hos legen din, da kan de sjekke om du forbrenner virkestoffet i medisinene dine for fort, og dermed kan de øke dosen din. Det kan høres ut som om det er tilfellet hos deg, da jeg synes det høres vel raskt ut å få økt toleransen så fort. Til sammenlikning har jeg stått på Ritalin i 1,5 år, og må først nå justere opp. Selv om sånt som hvor raskt man forbrenner er nokså individuelt.