View Single Post
Hei folkens, har kommet i en skikkelig kjip situasjon. Det hele startet for noen måneder siden på en fest (det var før korona-tiltakene kom).

Det var en lørdagskveld, og jeg var på en fest med venner. Jeg drakk ikke noe selv, men "vennen" min var ganske full. Jeg så at han møtte to personer som jeg visste drev med narkotika. Jeg så at de ga han en bag, men tenkte ikke så mye over det der og da. Etter at det ble sent bestemte jeg for å dra hjem, og vennen min var drita så jeg sørget for å få han hjem igjen. Han kunne så vidt gå, men klarte å få han til sengs da jeg kjørte han hjem

Jeg kjører videre hjem og blir tilfeldigvis stoppa av politiet. De ber meg om å gå ut av bilen og deretter begynner de å ransake bilen min. Det viste seg at baggen inneholdt 2 kg hasj, og at de lette etter en mørkhudet mann i 20-årene. De forveklser meg med "vennen" min, ettersom at både jeg og min såkalte "venn" er begge mørkhudet og kommer fra Eritrea.

Jeg skjønte senere at det var VENNEN min de lette etter, og han glemte den jævla baggen i MIN bil. Jeg ble arrestert og anmeldt, og politiet truer meg med fengselstraff i flere år.

Jeg vil ikke akkurat tyste på vennen min, men jeg vil heller ikke ta skylden for noe han har gjort. Har snakka med han om dette og han sier at det er "best" for meg om jeg ikke tyster på han, for da må han tyste på de som ga han baggen, og han sier at de er farlige.

Greia er at jeg er i utdanning, og dette kommer til å fucke opp for meg. Men om jeg tyster på han så føler jeg at det blir mye verre. Er usikker på hva jeg burde gjøre. De har innkalt meg til et nytt avhør på fredag. Burde jeg bare fortelle sannheten?