View Single Post
Sitat av abcdeff Vis innlegg
Nei. Du klarer deg uten om du bare holder ut lenge nok og blir vant til å takle det på andre måter enn før. Gi det noen år så er du glad du ikke fortsatte på sånne piller
Vis hele sitatet...
Okei, så hvis jeg får et panikkanfall midt i butikken, så skal jeg bare ''holde ut lenge nok''? Jeg har hatt det sånn i nærmere 17 år, 5 forskjellige psykologer har sagt det samme f.eks ''bare prøv å tenk på hva du føler RETT FØR du får et anfall'', blablaukeblad.
Det funker ikke sånn.. Jeg har prøvd, guud som jeg har prøvd, men nada..

Så jeg er ganske lei, og føler det er på tide at jeg burde kunne få noe for angsten min. Jeg høres sikkert dum ut nå, men jeg vil heller leve et liv der jeg kan støtte meg på piller i ny og nè som hjelper meg å kunne leve som et normalt menneske og kan kunne nyte ting som en 24 åring skal nyte enn å leve skjult i leiligheten sin og være drit redd hver gang man bare tenker på at man snart må ut fordi man skal til legen eller må ut handle. Ville du levd i frykt og hardt tankekjør hver dag?

Jeg har prøvd det meste som er der ute av SSRI, og ingen har hjulpet meg og enkelte har resultert i selvmordtanker (Ja, man havner langt nede i kjelleren før man føler seg bedre igjen, det står jo til og med på pakka) Men ikke i mitt tilfelle og jeg forsøkte det over flere måneder.
Virker ikke som om noen de jeg går til leser seg ordentlig opp på journalen min selv om jeg har bedt de om å gjøre det I GOD TID før jeg kommer sånn at jeg slipper å repetere meg selv gang på gang. Psykologen jeg hadde sist hadde ikke engang lest journalen min før jeg kom. Det er situasjoner som dette som får meg til å tvile på det norske helsevesenet til tider.

Sitat av Deceptive Vis innlegg
Men; du trenger ikke svare meg på det jeg skal spørre om nå, men har noen vurdert om du kan ha f.eks ADHD? Det er rimelig underdiagnosert hos kvinner, og angst og depresjon og fobier er ganske vanlig å ha når man har ADHD. Jeg spør bare fordi du sier du har prøvd alt mot angsten og det ikke hjelper, så da er det jo ikke helt urimelig å anta at det kan være noe annet underliggende som skaper den. ADHD Norge har en fin sånn gjennomgang av hvordan ADHD utarter seg hos kvinner, for det er endel kjønnsforskjeller.
Vis hele sitatet...
Jeg tviler på at jeg har ADHD, selv om min far og min storesøster har det.
Jeg blir gira bare jeg drikker kaffe. Har prøvd alt av stimulanter som gjør meg veldig gira, t.o.m ADHD medisiner, men jeg blir ikke rolig av de. Har selv vurdert å utrede meg for ADHD, men ser ikke vitsen, da jeg ikke tror det er det som er problemet mtp alt av diverse medikamenter jeg har prøvd.

Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Dem som følger Norsk praksis innen rusmedisin så spiller dette fuck rolle; avhengighet er avhengighet og ingen mennesker må komme her og tro de vet noe som helst om hva som funker for dem selv. Særlig ikke narkomane, de svina kan man aldri stole på. Uansett hva de forteller behandleren/fastlegen sin så forteller de det for å lure til seg narkotika,utelukkende med umiddelbar nytelse for øyet. De er totalt blottet for enhver evne til å mene noe fornuftig om egen behandling, og om du skal fremstå som "smart ass" må du hoste opp noe langt mer solid enn harde fakta og reflektert argumentasjon.
Vis hele sitatet...
Wow, jeg kunne ikke vært mer enig, sir.
Sist endret av SoNotNormalWifu; 18. august 2019 kl. 12:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.