View Single Post
Hei peeps!

Jeg har vært heroin addict i over 2 år nå, og er helt clean. Gått 16 dager nå uten Suboxone, og føler meg helt grei i formen, rett og slett.

Jeg går på DPS, og jeg vil gjerne spørre legen der om jeg kan få noe som kan roe nervene mine (benzo, Lyrica) et eller annet som hjelper på panic attacks og bare det å være ute blant folk er en angst i seg selv. Dette slet jeg med leeenge før jeg ble addict... De forstår bare ikke at opiatavhengighet er noe helt annet enn en benzo eller Lyrica-avhengighet.. Hvorfor skal det at jeg har vært avhengig av opiater ødelegge for at jeg skal kunne få periodvise medikamenter som faktisk kan hjelpe på mine angstanfall?

Anywho, jeg dro først til fastlegen og han sa ''sorry, jeg kan ikke skrive ut noe til en eks-junkie''.
Dæven, jeg ble pissed og sa ''Jaja, da kjøper jeg på gata for det er det eneste som hjelper meg med de dagene som er værst (noe som de tydeligvis ikke forstår..)
Jeg vet om mange som får benzo etc. av legen fordi de sliter med angst og som har hatt et tidligere rusmisbruk.

Er det noen her som vet hva jeg kan si? Jeg vil være en smart-ass, haha. Jeg kan ikke fungere som et normalt menneske uten krykker til tider. Dette vet jeg siden jeg har vært evaluert siden barneskolen. Jeg er HELT sikker på at dette ikke har noe med mitt senere misbruk å gjøre.

Jæddæ, jæddæ. "Prøv å gjør det og det". JA, har prøvd ALT. Det eneste som hjelper meg er benzo/Lyrica... Jeg har fått utskrevet det meste av C-preparater og det fungerer rett og slett ikke!

Jeg vil jo ikke kjøpe Rivotril på gata (da dette er det eneste jeg får tak i) for så å muligens bli tatt for det fordi jeg sliter psykisk..?
Nei, planlegger ikke å bli avhengig. Jeg er fullt opplest på hva det kan gjøre med en. Jeg trenger bare å ha det når jeg skal ut, reise, eller jeg kjenner jeg får et panikkanfall, u know?

Dessuten skal jeg fly i september og har helvetes angst for å fly, så trenger virkelig noe som kan roe nervene (nei, legen ville heller ikke hjelpe til med dette). IKKE alkohol, jeg er ikke så glad i alkohol, men hvis det er siste utvei, så jaja..
Norge er så fucked up når det kommer til utskrivning av medikamenter.. Jeg har aldri vært avhengig av beroliggende, så skjønner ikke argumentet til legen i det hele tatt. (Altså igjen, det at jeg er avhengig av opiater skal være et problem for å få utskrevet andre medikamenter som faktisk kan hjelpe meg med en quality of life livsstil).

Vær grei å komme med noen skikkelig svar som passer til det jeg spør om. Jeg ønsker ikke at dette skal bli en tråd der jeg blir tråkket på av de som ønsker å kverulere eller prekke ned på det at jeg ønsker litt ro i min urolige hverdag. Husk, du vet ikke hvordan jeg har det.