View Single Post
Master debater
Dekilaz's Avatar
851
Sitat av playboyboler89 Vis innlegg
Om man drikker 1-2 pils hver kveld får man likevel lov å kjøre bil? Så hva er det som er så uforståelig? Sier du at narkotikapolitikken i Norge er bra som den er og at ingen rus reform er nødvendig? Isåfall burde du sjekke deg selv. Sier jo at han burde gå på urinprøvene, har ikke sagt noe annet, men at han nødvendigvis har ødelagt for seg selv er ikke et faktum, du vet ingenting om hans situasjon. Å røyke cannabis kan være bedre enn å ta sitt eget liv, jesus.. Gå og drikk den skitne ølen din mens du hyklerisk ser på "narkotika" som forbudt og farlig i den ignorante tåka di.
Vis hele sitatet...

Snakker om å ikke ha grunnlag for å uttale seg... Nå tillegger du meg en hel del egenskaper som du ikke har noe grunnlag for å tillegge meg. Særlig har jeg ikke uttalt meg om mitt syn på rusreform, da jeg ikke ser på det som relevant i denne diskusjonen.


Jeg mener simpelthen at man ikke skal kjøre bil i ruspåvirket tilstand, uavhengig av om det inntatte stoffet er lovlig å bruke eller ikke.

I tillegg vil jeg påstå at daglig bruk av rusmidler er uheldig, og at cannabisbruk i TS' situasjon er problematisk. Han har angst fra tidligere, og hans angstnivå øker tydeligvis når han bruker cannabis. Angst og depresjon er tett relatert, og på meg virker det som om TS har havnet i en "ond sirkel".


Jeg er naturligvis helt enig i at det er bedre å røyke cannabis enn begå selvmord, men jeg synes det er merkelig å skulle sammenlikne de to. For øvrig viser tilgjengelig data at bruk av cannabis sannsynligvis øker risikoen for å ta sitt eget liv.
Sist endret av Dekilaz; 20. januar 2019 kl. 15:12.