Tråd: Søvnparalyse
View Single Post
Sitat av IsThisReal? Vis innlegg
Det som skjer med meg under tilstanden, er at jeg bare våkner og ikke kan bevege meg, og føler at dette ikke er greit, så får nesten litt sånn følelse av angst.. Under selve hendelsen, så kan jeg se skygger, men ikke noe jeg stresser med. Det er forsåvidt lyder jeg hører mest av (noen som ringer på døra, barnelatter, skritt i andre rom osv), men har som regel bare ignorert det, lukket øynene og prøvd å sove igjen (noe som tydeligvis fungerer).
Er bare det at hele situasjonen er ubehagelig, for jeg liker som regel å ha kontroll over kroppen min, og funker ikke det, ja, så reagerer jeg med panikk av noe slag.

Noen flere her som vil fortelle om sine hendelser, kanskje? :-)
Jeg er ganske interessert i hvordan kroppen fungerer i en slik situasjon og kunne tenkt meg å lære mer om det.
Vet at Google kan gi meg en haug med svar, men ønsker gjerne å høre andres opplevelser her på forumet :-)
Vis hele sitatet...
Har opplevd lignende situasjoner flere ganger, spesielt før. Det er nok lyder jeg har reagert mest på. Noe på tv som har gått i bakgrunnen eller noen av søsknene mine som snakker om noe som, jeg igjen har reagert på å fått helt angst for mens jeg ikke klarer å bevege kroppen. Etterhvert så har jeg klart å gjenkjenne når jeg er i disse situasjonene å tvinge meg selv til å bevege en kroppsdel å vakne opp.

Det jeg har lagt merke til med disse opplevelsene er at de skjedde alltid når jeg enten sovnet på sofaen med nakken i en sær stilling eller hvis jeg hadde sovet 12 timer eller mer. Noen andre som har lagt merke til lignende situasjoner som går igjen?