View Single Post
1: Ja det kan du i grunn regne med. Post bilder av fangsten din i tråden "identifisering av Fleinsopp". Hvis du som du sier allerede har spist noen, og fått en merkbar effekt noe i tråd med de som er beskrevet for denne soppen, så er det en god sjans for at du har riktig sopp da. Husk at du alltid skal være sikker på dette!
2. Matmessig så har jeg ikke så mange tips, bare husk å ikke varmebehandle soppen for hardt. Psilocybin tåler vel opp mot 170-180 grader, men enkelte hevder å miste potens over 80 grader ved tørking (kilde shroomery.org). Husk også at mye mat i magen gir deg en langsommere opptur og en noe redusert effekt. Personlig hiver jeg bare i meg pulveret med litt juice eller noe. Hvis du bestemmer deg for å følge oppskriften min over her mtp preparering av soppen, så anbefaler jeg feks 0,5g-0,8g som dose5. Skulle du ønske en sterkere effekt er det lov å ta en boosterdose etter ca 45min-1 time (kilde: The psychedelic explorers guide).
Råkakao underveis i trippen anbefales, gir en noe mere "lighthearted" tur. Les feks her: https://www.shroomery.org/forums/sho...umber/12023046
Aztecindianerne gjorde visstnok dette i sine soppseremonier. Kan etter egne opplevelser anbefale det

Husk forøvrig å ha en guide/tripsitter med deg, samt design er god set&setting for deg selv i forkant. Hvis ikke dette er perfekt nå, er det bedre å vente etter min mening, du har ikke dårlig tid

Lykke til!