View Single Post
Queen of Blades
Jonta's Avatar
Trådstarter DonorCrew
Sitat av |d13m0b Vis innlegg
Eventuelt tar du med deg en asjett og legger måltidet oppå den før du fortærer det?
Vis hele sitatet...
Del av det er jo at det er snacks. Ikke et helt måltid. =)
Jeg tror du gjør det til en større planleggingsprosess enn det er nødvendig. Men nå er jeg av natur notorisk på å ikke planlegge, så hva vet vel jeg '

Det er jo bare en flytur?
Vis hele sitatet...
Trodde du kjente meg!

Slengte på «fly» for å ikke la det sprike helt ut til jungelekspedisjoner der man kan ha med seg stor kjølebag til mat. En skal jo komme seg til flyet, vente på flyplasser, ta toget for å komme seg nærmere destinasjonen og sånt.

Sitat av PVestlandia Vis innlegg
Satser stort sett på tørr snacks når jeg skal fly, da pakkes ting
inn i aluminiumsfolie og puttes i ziplockposer.
Vis hele sitatet...
Alu pluss ziploc? Hrm. Begynner ikke førstnevnte å bare revne? Og smuler i krinker og kroker?

Tar man vare på gamle yoghurtbeger og slikt, er disse også grei til flysnacks. Annen emballasje som f.eks. slike plastbokser man får potetsalat i fungerer også - man bør dog gjerne ha et strikk rundt for å holde lokket på plass.
Vis hele sitatet...
Hm, ja nettopp ja. Den ene bevegelige delen: Lokket.

Sniker også med en oppskrift på "koppebrød" - kjør f.eks. mandler, nøtter og solsikkekjerner i blender, tilsett salt, litt bakepulver og bland i et vispet egg til slutt - ha dette i et oljet krus som kjøres halvannet til to minutter i mikroen. Etterpå snur man bare koppen på hodet, og det ferdige brødet kommer ut. Når man har fått sving på dette, tar det maks 5 minutter å lage.

Perfekt for folk som ikke tåler gluten eller hvete, samt næringsrikt. Mange muligheter for hva man kan ha i, viktig er at konsistensen før "baking" er riktig, skal være som litt tykk grøt.
Vis hele sitatet...
Høh. Har du en litt mer nøyaktig oppskrift for noen med nøtteallergi?

Ellers er jo bananer ferdig "innpakket".
Vis hele sitatet...
De… glemmer jeg. Blir raskt brune, skvises istykker, ødela mobilen en del på FF12 :/

Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Tiffin-matboks.

https://en.wikipedia.org/wiki/Tiffin_carrier

Laget for fulle måltider. Gjerne ris i bunnen, saus/kjøtt/grønnsaker i midten og noe søtt på toppen. Kan selvsagt brukes på andre måter også.
Vis hele sitatet...
Se der ja! De hadde jeg glemt.