Tråd: Ølbrygging
View Single Post
Sitat av Spurven222 Vis innlegg
Ja, det stemmer. Er dem hvor man tilsetter 3l vann osv. Kjøpte på en bryggebutikk denne gangen. Forrige gang var europris, den var udriklig - _- fikk en boks med øllet å en annen boks istede for å bruke sukker når det skulle gjære. Jeg har ingen peiling på ølbrygging så trenger så mye hjelp som mulig noe øl å anbefale? Foretrekker lys pils.
Vis hele sitatet...
Dette er en overgjæret "pils" som betyr så nærme pils du kommer med en gjær type som tåler høyere temperatur enn undergjæret øl, lagergjær, som brukes i lagerøl/pils skal gjæres på 10-12 grader og det har ikke alle muligheten til, derfor har MJ (Mangrove Jack) laget et pils sett med en gjærstamme som skal gjære på 18-20 grader men som allikevel gir en veldig ren smak. Jeg har aldri prøvd den selv, men har hørt gode ting av de som vil ha pils uten å måtte gjære lavt

Det er samme fremgangsmåte som alle sett, du må kjøpe en pose med DME (dry malt extract) i tillegg, som med det forrige settet dit. DME er ferdig mesket malt, så alt du trenger å gjøre er å koke den i 15 min og tilsette litt humle i karet 7 dager før du skal tappe, bruksanvisning følger med

https://kristiansand.bryggselv.no/ma...pped-with-saaz