View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
På google finner man alltid svaret man selv er ute etter å finne, men det betyr ikke nødvendigvis at det er riktig fordi det står der.
Greit å ikke ta alt som står for 100 sikkert bare fordi noen sier at det er sånn
Vis hele sitatet...
Det er ikke bare noen som sier at det er sånn. Sjekk kildene jeg nettopp har postet så vil du finne forskning helt til 150 år tilbake. Det er spesielt den nyere forskningen som slår fast at hasj fører til psykose hos også mennesker som ikke fra før sliter psykisk eller er genetisk disponert for psykose.

Ta å les før du kommer med sånne fornekte greier men om du vil være en struts så vær det men ikke hjernevask flere til å stikke hodet i sanden. Omfattende forskning i utallige land er ikke å betvile. I gamledager trodde man hiv smitta gjennom klemming og håndhilsing så i fengslene var det streng håndhygiene for å ikke bli smitta med hiv men du støtter deg vel til ny forskning eller tenker du at næh de som ikke tror at hiv kan smitte ved vanlig håndhilsing de bare er selektive i hva de skal tro på.. Omg sier jeg bare
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Vet man egentlig om det hasj som gjør at noen blir psykisk syke? De fleste jeg omgåes er psykisk syke mennesker. Har selv hatt mange innleggelser og også noen på tvang. Ingen av de har hatt rusbakgrunn og likevel havnet på tvang. Noen av oss er nok feilvare eller dårlig skrudd sammen. Før eller senere rakner det for oss. Uansett holdning til rus og ruserfaring. Kanskje mange av de deprimerte og psykotiske i cannabis undersøkelsene ville tippet over til galskap før eller senere uansett om de hadde sagt nei til det første trekket? Kanskje er også de med bagasje eller dårlig psyke mer tilbøyelig til å oppsøke slike miljøer, som et forsøk på å passe inn? Ofte er rusfolk tolerante mennesker som ikke disser de som sliter.
Vis hele sitatet...
Les lenger opp.
Ja mange som fra før sliter psykisk trekkes til rus, og man vet at mange som er disponibel for schizofreni og psykose får det utløst av hasj, en utløsning som kunne kommer i snitt tre år senere eller ikke i det hele tatt. Men man vet også at det er mye høyere risiko for psykisk friske uten genetisk disponible for schizofreni får psykose og schizofreni som en direkte konkret konsekvens av tung hasjrøyking.