View Single Post
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
Hva har foreldrene med det å gjøre?.. fyren er over 18.. sikkert ikke sliti nok med fyren fra før av..
Vis hele sitatet...
Nada, jeg spør dem ikke etter å gjøre opp for seg. Men bare å nå ut til sønnen. Når jeg har sendt milion sms til han, og fremdeles ikke svarer. Å dukke opp på døra er siste utvei

Sitat av robhol Vis innlegg
Hvis man ser bort ifra at fyren oppfører seg på en måte de aller, aller fleste faktiske 13-åringer ville fnyst av....

Man trenger ikke at foreldrene skal straffe ham. Litt konstruktiv shaming kan komme godt med her. De har ikke formelt sett ansvaret for ham, men uformelt kan man godt si de har det til en viss grad - det er i hvert fall ganske naturlig å føle for en forelder.

Hvis min mor hadde funnet ut at jeg i 20-årene hadde vært en shitkid som drev og svindlet folk, ville det vært ganske flaut, både for meg og henne. Dette er selvfølgelig individuelt, og kommer an på både enkeltpersonene og forholdet mellom dem.

Det kan hende hun føler seg ansvarlig nok til å rydde opp på hans vegne, eventuelt tar det opp med ham. Du bør nok ikke forvente at det faktisk funker, men det er verdt det bare for å lage litt kvalm - kvalm han i aller høyeste grad fortjener.
Vis hele sitatet...
Helt enig. Men problemet er at du må vite hvem du lager kvalme med, enkelte folk er det bare best å bli svindla av, du gjør bare vondt til mye verre ved å kontakte andre familiemedlemmer, da havner du i en dypere grøfte.
Sist endret av fuckouttahere; 24. mars 2020 kl. 13:40. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.