View Single Post
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av Deagleflyndre Vis innlegg
Men du snakker som om han skulle være 13 år. Når noen er så mye som 22-25 år så skal man snakke til DEM. Snakk til vedkommende som om det er han som er den voksne (selv om han kanskje ikke er det). Det er ingen som passer på en 25-åring. Hva tror du foreldrene skal gjøre med han, låse han innpå gutterommet eller senda han i skammekroken?
Vis hele sitatet...
Hvis man ser bort ifra at fyren oppfører seg på en måte de aller, aller fleste faktiske 13-åringer ville fnyst av....

Man trenger ikke at foreldrene skal straffe ham. Litt konstruktiv shaming kan komme godt med her. De har ikke formelt sett ansvaret for ham, men uformelt kan man godt si de har det til en viss grad - det er i hvert fall ganske naturlig å føle for en forelder.

Hvis min mor hadde funnet ut at jeg i 20-årene hadde vært en shitkid som drev og svindlet folk, ville det vært ganske flaut, både for meg og henne. Dette er selvfølgelig individuelt, og kommer an på både enkeltpersonene og forholdet mellom dem.

Det kan hende hun føler seg ansvarlig nok til å rydde opp på hans vegne, eventuelt tar det opp med ham. Du bør nok ikke forvente at det faktisk funker, men det er verdt det bare for å lage litt kvalm - kvalm han i aller høyeste grad fortjener.