View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av tearz83 Vis innlegg
nei siden det ikke var meg vi pratet om, har bare d vitamin mangel depresjonen min jeg hehe, så må ta tranen min.

Anbefaler deg og ta dette med legen. Hvis legen er usikker spør om videre henvisning for behandling av depresjon.
Vis hele sitatet...
Skjønner. Tenkte bare om det var slik at noen spesifikke medisiner var mer moderne og generelt "tryggere". Når jeg søkte på dette så virker det forsåvidt som om Cipralex er en av de mest moderne, effektive og tryggeste, sammen med Zoloft og Remeron. Effektiviteten på disse tre skulle være ganske lik, med Remeron som den medisinen færrest sluttet å ta på grunn av bivirkninger. Dessverre har jeg prøvd alle tre av disse nå, men som en anekdote var Remeron definitivt den medisinen som gav meg minst ubehag. Den virket også kjempebra en liten stund, men mistet etter hvert all effekt. Ikke-medikamentell behandling er også prøvd, uten noe resultat, så det begynner å bli få muligheter igjen, men det får jeg ta med legen.

Takker i hvert fall for svarene her. Jeg valgte å gå tilbake til halv dose, og ubehaget fra bivirkningene har blitt håndterbare nå. Emetofobi og Cipralex virker som en heller dårlig kobminasjon...