View Single Post
Sitat av TripDreamer Vis innlegg
Off, kjipt at jeg må legge vekk hasj har likt å bare «koble av» men en joint i skogen. Men jaja.

Tror du jeg kan si til legen at jeg har røyka uten at han sier noe til foreldra mine? (Broren min røyka, og for å si det mildt, de reagerte IKKE bra når de fant det ut)
Vis hele sitatet...
Jointen i skogen er kos, men ikke verdt det når du har endt opp med kronisk psykose eller utløst psykisk lidelse. Best å gi seg mens leken er god. Som Alzo88 sier så er det større sjanse for at du aldri kan røyke igjen om du først får utløst full psykose eller psykisk lidelse (som hjernen din nå gir deg forvarsel på) pga hasjbruken, enn om du tar deg en lang pause mens leken er god og får orden på hjernen din først. Da kan du kanskje kose deg med en joint om noen år igjen.

Angående legen og taushetsplikt, så er den «helserettslige myndighetsalderen» 16 år. Fra da av har ikke legen eller psykologen lov til å dele noe med foreldrene dine. Før det kan de det. Allikevel fins det unntak, og dine ønsker skal respekteres så langt det er forsvarlig om du sier at du ikke ønsker at foreldrene dine skal få vite det. Du kan lese litt mer om det her og her.

Ta vare.
Sist endret av celtseus; 20. april 2020 kl. 01:35.