Tråd: Islamsk stat
View Single Post
Sitat av etse Vis innlegg
Du sier det er heøt på bærtur å samenlikne å fornærme det norske flagget (ved å f.eks. klippe det opp eller brenne det) med å gjøre narr av deres profet. Det viser for meg hvor lite forståelse du har for deres kultur - og profetens betydning for dem. Og begge deler er jo bare symboler egentlig - flagget er egentlig bare et tøystykke.

Alle disse forferdelige handlingene du snakker om er ikke representativt for det gjevne borger i Norge som tilfeldigvis følger Islam i stede for kristendommen.

Å påstå at man ikke har noe i mot IS fordi folk ikke deltar i tog mot IS og ekstremisme blir også helt feil. Det kan være mange grunner til at folk ikke deltar i det, som f.eks.:
- Dette med IS er noe de føler er en tapt sak uansett. Så de ser ikke noe poeng
- Det er så langt unna at de ikke engasjerer dem like mye
- De er kanskje redd for å vise aktivt at de tar avstand, i frykt for at ekstremister i Norge skal plage dem.

Dette med karikaturtegningen ble på en måte et symbol på hvordan muslimer føler seg herset med i den vestlige verden gang på gang. Dette er altså noe alle muslimer kan ta og føle på hver dag - og dermed har stor påvirkning på deres liv i hverdagen. Så jeg synes ikke det er rart i det hele tatt at det er lettere å engasjere folk i en slik sak.
Vis hele sitatet...
Jøss, her var det mye krumspring og hersketeknikker, som sikkert må til for å unngå å svare på det forholdsvis enkle spørsmålet mitt...

Jeg sa aldri at det er på bærtur å sammenligne å brenne det norske flagget og å tegne profeten deres, det er en fin stråmann du har satt opp og nå kan du brenne den, for det jeg sa var at det er på bærtur å sammenligne reaksjonene-

Begge deler er bare symboler sier du, og det var akkurat mitt poeng, men du ser ikke ravende gale nordmenn som løper i tog og roper "Kong Harald er best!" hver gang noen brenner et norsk flagg, gjør du? Og hvor mange har blitt drept fordi det norske flagget gang på gang blir brent av folk som hater Norge og vestlige verdier?

DET er den store forskjellen; hvordan vi håndterer ytringsfriheten brukt på en måte vi ikke liker.

Og ja; det kan være mange årsaker til at folk valgte å ikke delta i demonstrasjonen mot IS, og av de få muslimene som deltok var det sjia og kurdere hele veien; altså folk som selv hadde blitt halshugd av disse rabiate islamistene. Modige ble de kalt...og ja, man kan si at de er modige som tør å stå opp mot ekstremisme, men for å være modig må man risikere noe, og risikoen ved å gå i det toget er hevn fra andre muslimer. Hva skulle ellers risikoen være?

Faten (heltinnen) gikk åpent ut og sa at hun var blitt kalt både "horeunge" og "et skittent menneske", og helt sikkert mange flere ting...fra muslimer? Det er den ubehagelige sannheten. Jeg skjønner godt at sunnimuslimene ikke turte å gå i toget, for de hadde garantert blitt sett på som enda større forrædere. Du er nok inne på noe veldig vesentlig når du sier at "ekstremister" vil plage dem, men du prøver ikke å konkretisere hvem disse ekstremistene egentlig er. Sjia- og sunnimuslimer har kriget og kranglet om hvem som har rett siden islams barndom, og at folk med tilknytning til regionen som nå er på "feil side", altså den som blir slaktet ned, går i protesttog er ikke veldig annerledes enn om det var kristne fra området, eller yazidier, men vi har ikke så mange av dem i Norge enda. Jeg så riktig nok noen iranere i toget, men de er enten sjia eller flyktninger fra Islam (de iranerne jeg har møtt i Norge har vært sekulære og hater islam).

Jeg føler meg herset med gang på gang hver gang jeg hører "nordmenn" (muslimer) som hyller IS, men verken jeg eller andre nordmenn generaliserer og dreper de som ikke kan grunnloven godt nok. Kanskje vi rett og slett ikke er så hårsåre og kravstore som muslimer? Hvis jeg hadde fått kommet til Kuwait etter at nordmenn og samer hadde hatt borgerkrig fordi vi ikke tror på akkurat det samme, så hadde jeg vært forsiktig med å brenne flagget deres, selv om jeg misliker sterkt måten de behandler vantro på. Jeg hadde sannsynligvis fått inndratt passet og fått jobbe som slave for en eller annen med "rett" etnisitet. Hadde vi behandlet muslimer slik hadde jeg ikke klandret dem for å gå i tog (som om "vi" hadde fått lov til det om vi hadde fått flykte til et islamsk land).

Og jada, alle som synes at muslimer overreagerer når de dreper (eller prøver) alle som fornærmer islam mangler selvfølgelig forståelse for deres kultur, som tydeligvis du forstår veldig godt.

Og før du prøver deg på at jeg hater muslimer, så kan jeg avkrefte det med en gang. De jeg misliker sterkt er de som ønsker å trykke sharia ned over alle i vesten, og drepe alle dem som kommer med den minste fornærmelse mot islam...

http://0.tqn.com/d/urbanlegends/1/S/l/h/muslim_demonstration001.jpg

http://www.nowtheendbegins.com/images/islam/islam_dominateWORLD_small.jpg

http://europeantruth.co.uk/images/shariahcontrol.jpg

Beklager at det blir litt mange bilder her, men det er kanskje ikke alle sider av deres kultur du har sett, og for å forstå skepsisen til politisk islam i Europa holder det ikke å utelukkende se på glansbilder. Det er disse sidene av islam jeg er skeptisk til; om noen velger å tro at månene er en gul ost eller lignende kunne ikke brydd meg mindre.