View Single Post
Sitat av ivioynar Vis innlegg
Alle politiske partier har endt opp med å støtte grupper og nasjoner som på et tidspunkt har begått terror og krigsforbrytelser. At det å støtte opp om organisasjoner i andre land ikke alltid er spesielt smart er veldokumentert, men det gjør ikke folk til terrorister ved assosiasjon. I tillegg så støtter folk gjerne opp om bevegelser som kjemper mot ekstern innflytelse og lukker øynene for forbrytelsene de gjør i prosessen. Du trenger ikke å gå lenger enn til kommentarfeltet på Dagbladet for å finne noen som støtter Breivik, enda de synes metodene hans var ukule. Disse menneskene er kanskje dumme, men de er ikke drapsmenn av den grunn.
Vis hele sitatet...
Det er nå så at folk og partier har gjort feil før. Flere tonangivende personer i det norske samfunnet i dag har tidligere støttet massemordere som Stalin og Pol Pot, men det at folk har gjort feil før er vel ikke et forsvar for at folk gjør feil nå?

Al-Shabab kjemper for en islamsk stat i Somalia styrt av sharialover. De myrder utlendinger med kaldt blod, de henretter folk med steining og de foretar massemord på sivile. Hvis du ønsker å gjøre deg selv til en apologet for folk som støtter denne organisasjonen, også økonomisk, så får du bare gjøre det.

Hvor mange har sinte muslimer drept i terroranslag i Norge de, tja, siste tre årene, og hvor mange har rasister med konspirasjoner om muslimer drept? Jeg skjønner at du så gjerne vil et eller annet med din evige harping om islam med linker til nettaviser, men å prate om jødehat og så stille masse "spørsmål" om skumle muslimer som hater Norge? Jeg ser ingen rød tråd i det du skriver. Jeg trodde vi snakket om jødehat her, jeg, ikke nasjonalstat-hat. Hva med at du prøver å ha litt flere punktum, litt færre spørsmålstegn og linker til gamle nyhetssaker sånn at det kommer tydelig fram hva faktisk mener, og ikke bare gjemmer deg bak spørsmål. Mener du at det kommer en fremtidig rasekrig med muslimer? Ja, da får du faenmeg si det.
Vis hele sitatet...
Foreløbig er ingen drept som resultat av islamsk terror, hvis du ser bort fra William Nygård da og alle de forsøkene på terror som har blitt stoppet av PST.

Spør du meg er det bare et spørsmål om tid før noen blir drept som resultat av islamsk terror på norsk jord. Selv om du har et avslappet forhold til dette er bla PST svært bekymret for denne muligheten, og for "norske" jihadkrigere som kommer tilbake fra bla Somalia og Syria med krigs- og terrortrening.

Du henger deg opp i bruken av "frisk" heller enn å forstå innlegget mitt. Det er greit. Ikke alle kan se de store linjene.
Vis hele sitatet...
Du prøver deg med å unnskylde de antisemittiske uttalelsene fra moskeledelsen ved å bruke en eufemisme. Det blir feil å bruke ordet friskt om uttalelser som støtter opp om Hitlers massedrap på jøder under 2. verdenskrig.

Dette er den mest medlemsrike moskeen i Norge, i følge linken du selv fant. Medlemmene er sosialt sett en del av det norske samfunnet som alle sammen praktiserer islam og er derfor er egnet til en nyhetsinnslag om praktisering av islam. At du sammenligner "hjemme hos"-intervju (som ikke er redaksjonelt forsvarlig journalistikk hvis intervjuobjektet er kontroversielt, da "hjemme hos" per definisjon skal være ukontroversielt) og et intervju med en faktisk barnemorder med å ha et nyhetsinnslag hvor medlemmer og ledelse har sagt dumme ting viser hvor mye du bommer på målskiven. Man legitimerer ikke meningene ved å rapportere om religiøs praksis. Tror du at antropologer som beskriver gravferdsritene til kannibaler legitimerer kannibalisme? Legitimerer redaksjonell omtale av nytt Burzum-album Varg Vikernes?
Vis hele sitatet...
At dette er Norges største moske gjør bare saken værre. Det burde være interessant hva imamen i Norges største moske mener, og hvilke oppfatninger han sprer til resten av medlemsmassen.

Merkelig nok blir ikke dette problematisert i noen større grad, og NRK lager heller kose enn kritiske reportasjer fra denne jødehatende moskeen.