View Single Post
Sitat av Makkamann1 Vis innlegg
Tror legalisering av alle stoffer er å satse litt for høyt, er vel ingen land som har gjort det så vidt jeg vet. Når det gjelder cannabis så er det vel bare Canada, Uruguay og noen stater i USA som har legalisert, hvertfall til rekreasjonell bruk.
Vis hele sitatet...
Sør-Afrika og Georgia har også legalisert rekreasjonell cannabis, samt distriktet rundt Canberra i Australia.

Jeg tror nok de fleste som engasjerer seg i rusreformen på "vår" side forstår at avkriminalisering er et skritt i riktig retning, men ikke en endelig løsning. Denne saken hjelper også med å endre holdninger blant folk til "narkotika", som er en nødvendighet hvis vi skal begynne å snakke om legalisering etter reformen er på plass (inshallah).

Vi har allerede mange organisasjoner fulle av folk som virkelig engasjerer seg for å endre holdninger og politikk. De er også stort sett jævlig flinke på det de gjør, og setter realistiske mål som kan være skritt mot legalisering. Vil du engasjere deg for å oppnå legalisering så anbefaler jeg å melde deg inn og engasjere deg i en eksisterende organisasjon. FTR, Normal og FHN er vel de mest profilerte.

Full legalisering av rekreasjonelle rusmidler virker også som en ganske dårlig idé. Jeg vil ikke ha et samfunn hvor hvem som helst kan gå på polet og kjøpe heroin. Full legalisering vil også inkludere stoffer som carfentanil, som egentlig burde regnes som et kjemisk våpen heller enn rusmiddel. Vi trenger å regulere tilgangen til noen stoffer, for heroin burde det være noe man kan få gjennom helsevesenet hvis man allerede er avhengig (eventuelt andre opioider).

Én ting jeg har sett i det siste er å snakke om legalisering som regulering. Jeg tenker at rent strategisk er dette en svært effektiv vinkel. Fremstill dagens situasjon som et frislipp hvor hvem som helst kan få tak i hva som helst, husk å snakke om barn som har bedre tilgang på hasj enn alkohol. Den typen argumenter virker mye bedre på folk flest enn liberalister som snakker om full legalisering.