View Single Post
trdsin
Trådstarter
24
@Makkamann1 Gode poeng. Godt å høre at du er enig i essensen. Jeg vil prøve å se på det som en utfordring. Hvert menneske bør gjøre hva de vil med egen kropp. Hva om det å foreslå og argumentere for legalisering av alt utvider den eventuelle tanken om legalisering, og ikke bare fokuserer på Cannabis? Men det er jo et bra eksempel å starte med.

@Juicekongen Gode poeng. Økt forbruk trenger ikke nødvendigvis å være noe negativt. Sentralstimulerende kan gjøre noe med overbruk. Så, hva om det ble lovlig å dyrke opiumsvalmuer, ephedra, khat og andre planter som kan gi sederende og sentralstimulerende effekt som et supplement til de tre kjemiske der? Nå er ikke jeg ekspert akkurat, men jeg er sikker på at det er en planteart som kan brukes både som medisin og som noe rekreasjonelt, som i det minste ligner litt på de eksemplene.

Jeg har bare lest meg frem til de plantene, jeg vet egentlig ikke noe om de, så kom gjerne med andre plantearter viss du gidder. Takk for svar forresten! Jeg liker innleggene og utfordringer.

...og for å faktisk svare deg på spm om det økte forbruket du hypotetisk skriver om, så ser jeg ikke noe negativt med et evt økt forbruk av de i utgangspunktet. Vi har jo helsetjenester som kan være hjelp viss det blir for mye. Jeg er ikke ferdig ennå, jeg må tenke litt på den.
Sist endret av tordsin; 30. mai 2020 kl. 15:53. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.