View Single Post
Sitat av tordsin Vis innlegg
Jeg tenkte å engasjere meg viss jeg får være med. Hvilke organisasjoner er det du skriver om? Jeg gjør heller frivillig arbeid enn å støtte økonomisk, jeg vil være en del av dette her viss det er noe for meg.

Jeg har ikke noe imot syntetiske fremstillinger av stoffer, men tror at siden den jeg nevnte skal hjelpe på abstinenser på stoffer som skal ligne på effekten av en plante, så er vel planten bedre for både kropp og hode enn disse pillene. Jeg spyr av de, men har av og til noen selv om jeg spyr. Vil ikke legge ut om forhistorien min til opioder og opiater her, viss du vil kan vi snakke om mine personlige erfaringer på pm.

Jeg vil ikke si hvordan jeg er klar over at det finnes smuglersigaretter, det kommer vi nok tilfeldigvis over en gang alle sammen, uansett. Folk med alvorlig sinnslidelse kan og noen blir tvangsmedisinert. Etter lang nok tid kan disse C preparatene skape så store kjemiske ubalanser at man kan få hjerneskade av å stå på de for lenge. Men det visste du vel?
Vis hele sitatet...
Organisasjoner: Foreningen Tryggere Ruspolitikk, Foreningen for Human Narkotikapolitikk og Normal Norge. FTR er den største drivkraften bak kommende rusreform, det er den aller mest fornuftige og effektive organisasjonen vi har til dags dato. FHN er mest opptatt av å lette tilværelsen til de tyngste rusavhengige - en edel og høyst nødvendig sak. Normal Norge konsentrerer seg om legalisering av cannabis - en plass må legalisering starte, og cannabis er det desidert letteste stoffet å legalisere pga utbredelse av bruken og folks kjennskap til stoffet via media osv.

Det er kun Normal Norge som pusher for legalisering og regulering av et ulovlig rusmiddel. De andre har en mer fornuftig tilnærming og tar det steg for steg. Det er helt urealistisk å få noe som helst legalisert per nå, folk flest vil utvise stor motstand pga gammel indoktrinering og mangel på kunnskap. Det nytter ikke å servere dem balansert kunnskap med bakgrunn i vitenskapen - folk flest bryr seg ikke om rusmidler med mindre det er snakk om helgefylla.

Smuglersprit og sigaretter utgjør en liten prosent av konsumet her til lands, de fleste velger å benytte seg av lovlige kanaler.

Tarm: er du sikker på at du ikke blander legalisering og avkriminalisering her? Ungdom er foreldrenes ansvar, de får ta seg av dem. Jeg er så oppriktig lei av at folk som benytter seg av alternative rusmidler skal bli forfulgt og straffet med barns og ungdoms beste som argumentasjon. "Think of the children!", tenk på ungene deres selv, dere har tross alt laget dem!