View Single Post
Drikker sjeldent. 5-6 ganger per år kanskje? Ikke på grunn av overbevisning, helsefokus eller noe slikt. Kanskje mest fordi det er dyrt, og det å gå på byen er blitt kjempedyrt.

De gangene jeg drikker er gjerne i sosiale settinger. Enten der en skal møtes på byen el en sosial samling der en vet at andre også drikker. Da pleier jeg å starte med å kose meg med noen pils hjemme, kanskje 3-4 pils mens jeg dusjer og kler meg om. Så kanskje en liten drink rett før jeg reiser. Starter kanskje sånn i 4-5 tiden om vi skal møtes si 7-8 tiden. Møtes vi på byen så forholder jeg meg til det jeg har budsjettert med på forhånd og bruker kun cash og legger igjen kort hjemme. Møtes vi privat og hele kvelden er i privat regi så tar jeg med meg nok drikke til at jeg aldri går tom for å si det slik. Kanskje en 6 pack pluss et par flasker vin eller 6 pack og en dram. Så går det stort sett i rolig for seg, drikker meg glad uten å bli drita. Hender år om annen at det blir old-skool nach med kassegitar og høy stemning, da kan man jo bli litt revet med og ta litt ekstra møllers tran.