View Single Post
Jeg startet å loke på dette forumet pga rusmiddel seksjonen. Nå er jeg nesten aldri innom den delen av forumet. Jeg husker før, da jeg begynte å røyke hasj. At terskelen var veldig lav for å teste andre saker og ting. Nå i dag er jeg mer kritisk. Og tar ikke noe fordi jeg blir tilbudt det.

Mine erfaringer. Den informasjon som finnes på rusmiddel forumet, har et enormt nedslag på unge mennesker. Den nøytrale informasjonen her kontra propaganden politiet spyr ut, kan i værstefall være en "deadly combination" i 2Pac og Big L sine ord.

Tenkt dere dette scenarioet: en unggutt sitter hjemme lørdagskveld uten en dritt å gjøre. Surfer nettet og hører på musikk. fra før av hadde han ikke noe forhold til rusmidler med unntak av propaganda fra politiet og resten av samfunnet. Der sitter den gutten å leser om opplevelser fra en annen dimensjon(sinnet) en det han har levd i. En helt ny verden av opplevelser, føleser og erfaringer åpner seg. Og synet på rusmidler var aldri det samme igjen.

Denne gutten forstår raskt, hvor misvisende propaganden han har sett og hørt er. Han forstår at hele opplegget rundt rusmidler er en forbanna heksejakt og "ekspertene" som kan 1 ting elr 2 om narkomane og rusmidler er eksperter i BullShit.

hva gjør slik innsikt med sinnet til unge mennesker? Det kommer ann på person til person, hvor gode de er som du sier er til å reflektere og være kritisk til innholde av informasjonen som treffer deg.

Jeg kan fortelle dere at mye tid ble kastet bort i en sinntilstand der opp var ned og ned var opp(metaforisk sett). Noe som kunne ha hatt fatale konsekvenser om denne spesielle interessen hadde vært opprettholdt.

så jeg skulle egentlig likt å sett en mellomting mellom propaganda, og egene erfaringer. for slik det er i dag er en oppskrift på en potensiell katastrofe. Resultatet av denne katastrofen kan observeres hver eneste dag på jernbanetorget utenfor Oslo S. De folka som står der, var vel på et tidspunkt spesielt intressert i rus-livet. Nå tror jeg ikke rusmidler er spesielt intressant for disse menneskene lenger.

psykologien i denne tragiske komedien er veldig enkel: alle liker fra tid til annen å gjøre ting de ikke har lov til/og eller ikke kan få.


moralen er: pass på hva dere skriver, fordi det er folk som leser det!