View Single Post
Kanoner:

Jeg skjønner at du blant andre fort kan oppfatte innlegg som glorifiserende. Er jo faktisk innlegg som direkte er glorifiserende, men som regel er disse lite gjennomtenkt og uten noe særlig å støtte seg opp etter. Å nekte for at det er mange brukere her som skriver slikt går ikke an, for det finnes nok av dem også. Men jeg føler at ettersom vi har smarte folk her inne som skyver standarden opp adopterer flere og flere brukere dette etterhvert som de får litt tid på rompa her inne.

For noen kan enkelte ting som leses her inne potensielt være uheldig, men for andre der igjen fungerer vi som en alternativ informasjonssentral som kan gi folk som vil begi seg ut i bruk av ulovlige substanser råd og veiledning. Mye av den rene og konkrete informasjonen som blir gitt her synes jeg er veldig bra og det er mange gode bidrag, på denne måten kan folk som trenger infoen få den på en grei måte og samtidig spørre om alt mulig rart. Og her stepper personlige erfaringer også inn, da flere brukere bidrar med sine fremgangsmetoder og råd som kan hjelpe en godt. Skal en ut og prøve noe har en med kjennskap til forumet sjans til å søke opp temaet sitt og stille spørsmål som ellers ikke er lett å få gjort andre steder. Samtidig som dette åpner trådene her på forumet opp for mang en diskusjon som fremstiller ting fra flere sider.

Tripprapporter ser jeg også på som en bra ting av flere grunner; En person kan få litt oversikt over hva han/hun kan forvente av et gitt stoff, det er artig å lese og ikke minst moro å dele for de som hamrer ned på tastaturet.

At informasjonen her inne kan oppfattes i den retningen du føler er også i mange tilfeller realiteten. Dette ser du vel selv gang på gang når du leser velartikkulerte innlegg med god informasjon og pålitelige kilder i bakhånd. Meninger og informasjon som er tilgjengelig for Ola Nordmann er ikke slikt som du finner her på nff, rusmidler stilles i et helt annet lys enn hva mange tidligere har lært. Klart dette fører til skepsis og spørsmålstegn, samt at informasjonen kan virke nesten for god til å være sann.
Sist endret av Sky; 4. mars 2009 kl. 22:36.