View Single Post
Jeg leser ikke rusmiddelforumet for å få informasjon siden jeg ikke benytter meg av ulovlige rusmidler, og i heller liten grad av lovlige også. Prøver jo å slutte å snuse i tillegg, så da blir det enda mindre. Ikke at det har noen sammenheng i denne diskusjonen he he.

Jeg leser først og fremst fordi jeg prøver å ha et åpent sinn overfor rusmidler. Dette gjelder da cannabis. Jeg har selv prøvd dette en 3-4 ganger uten at det ga meg så mye. Jeg leste her først, og har i ettertid skjønt at jeg mest sansynlig var for giret når jeg prøvde. Ikke vet jeg. Jeg følger også litt med da jeg i senere år har skjønt at rusmidler er mye mer vanlig en det jeg hadde en illusjon om. Og så liker jeg å følge litt med da det blir lettere å diskutere når man gjerne kan basere seg på andre kilder enn gamle filmer med Lillebjørn Nilsen.

Jeg er glad forumet er her da det har mye god informasjon. Men har også tidligere påpekt at jeg mener også at informasjonen som presenteres i rusmiddelforumet litt for ofte i mine øyne er for liberal. Jeg mener personlig at enkelte innlegg og tråder faktisk er mer til skade enn hjelp. Freakforum tiltrekker seg alle slags typer mennesker, og man bør tenke gjennom hvilket publikum man har når man skriver innlegget sitt. Det er ikke sikkert et velmenende innlegg har den effekten det var tenkt å ha.

Jeg etterlyser samtidig (her sliter jeg litt med å finne en god formulering) en litt mer nøktern moderering i enkelte poster. Siden jeg ikke direkte følger med og abonnerer på tråder så leser jeg som oftest innlegg direkte, og får ikke med meg modereringer gjort i ettertid. Altså, jeg vil si at feilinformasjon i rusmiddelforumet burde vært luket bort hurtig. Noe jeg forsåvidt tror er tilfellet da det ofte påpekes av andre medlemer hvis noen tar feil. Her er jeg litt usikker.

Uansett.. Jeg tror forumet har livets rett, og har en viktig funksjon, men jeg tror personlig at tripprapporter og lignende kan være med på å øke bruk av substanser jeg anser som farlig. Derfor bør man være litt forsiktig. Kanskje jeg ikke bør uttale meg siden jeg ikke deltar i forumet. Jeg har uansett hatt tanker om dette siden jeg ble medlem for lenge siden (har hatt annen konto før).