View Single Post
Fin tråd mentlmelt!

Jeg tror dette kan bli en interessant tråd, og ikke minst at den vil fungere som en tankevekker
og en inspirasjon til å betrakte seg selv og sin egen måte å tilegne seg ny kunnskap og å delta
i debatter på.

Mange kan sikkert, som Elemental, ta det mentalmelt og oss andre "veteraner" her i rusmiddelforumet
sier som god fisk, uten at fisken egentlig er særlig god i det hele tatt. Nå er som oftest fisken vår god,
jeg mener; vi sitter inne med en god del kunnskap og erfaring på dette området og vi er som oftest
flinke til å bruke tilgjengelig forskning og diverse oppslgsverk der det måtte skorte på egen kunnskap.
Imidlertid sitter ingen med alle svarene, og som en av de bedre lærerne jeg har hatt på skolen sa;
en vitenskapelig sannhet varer skjelden mer enn 20 år. Verden og vitenskapen forandrer seg, og en
gammel sannhet blir byttet ut med en ny. Teorier forkastes og gir plass til nye.

For å navigere i denne enorme mengden av informasjon trengs en tråd som denne. En liten
reminder; stopp opp, se deg rundt og kjenn etter i deg selv. Tar du ting for gitt? Er du kritisk
og søkende nok?

Personlig tror jeg rusmiddelforumet, og alle oss brukere som tilsammen utgjør denne
kunnskapsdatabasen, er et godt verktøy i søken etter objektiv og saklig informasjon
om rusmidler. Legg merke til at jeg sier verktøy, og ikke fasit. Bruk forumet for det
det er verdt. Vær nyskjerrig, spør, les, del erfaringer, men vær heller ikke redd for å
lete litt rundt andre steder på egen hånd.

Budskapet må være: question everything!

(og det opplagter svaret; why?)

Heia rusmiddelforumet!