View Single Post
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Jo, jeg syns det.
Problemet ligger i at det finnes mange genere av film.
Jeg har favoritt komedier, favoritt drama, sci-fi, action osv.
Alt er film, men det blir vanskelig å sette de opp mot hverandre, de må bedømmes etter hva de er.

Det samme gjelder for neste alt.
Det blir urettferdig å sammenligne en Big Mac med en bistro gourmet burger til 250kr m/fries.
Men vurdert som en billig fast food kjede kommer McDonald’s ganske godt ut av det hvis suksess er målt i antall solgt.
Vis hele sitatet...
Jeg er enig i alt du skriver, bortsett fra det at det er umulig å velge 1. Alle hadde jo lett klart å velge 1 om det stod om livet sitt eller livet til noen man er glad i. Og her spurte jo ts om 1 og ikke 10.

Sitat av Fulmen Vis innlegg
Ikke bare er det plett umulig, det er også helt meningsløst å redusere noe så komplekst som film til en endimensjonal skala.
Vis hele sitatet...
Og ja, jeg er jo enig med deg også.

Ok ok, se her.

Hvis jeg får en håndgranat trøkt oppi julestjerna og det står en utrivelig fyr klar til å røske ut splinten. Så klarer jeg å velge 1 film som er den beste jeg har sett. Uten å juge. Men jeg vet jo at jeg kunne sagt sikkert 10 stykk, uten å juge. Men han blir fornøyd og lar splinten sitte i, så får jeg gå med granaten oppi tarmen til jeg får hjelp til å få den ut på en forsvarlig måte.
Sist endret av Taxidriver; 7. juni 2021 kl. 21:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.