View Single Post
Sitat av Chromatics Vis innlegg
Jeg foretrekker filmer som er laget i nyere tid, altså etter år 2000, grunnet penere bildeoppløsning og bedre kinematografi.
Vis hele sitatet...
Jeg er egentlig enig med deg i at det visuelle er viktig, og dermed også litt uenig i de «alt var bedre før»-feinschmeckerne som mener at Hollywood har fjernet all sjarm fra filmbransjen. Men! Veldig mange av de gamle klassikerne er remastered og kan nå fåes tak i på 4K/UHD-plate, med fantastisk bildekvalitet. Husk at dette ble tross alt filmet på ekte film, og ikke digitalt på en kalkulator med 144p oppløsning.

Hvis det er en gammel film du egentlig ikke syntes var så ille, men det visuelle var en turn-off for deg, så anbefaler jeg å ta en ny titt om du får tak i den aktuelle filmen i ny og forbedret utgave! Det er virkelig en nytelse å se på i fullt format.

Ellers er jeg selv også stort sett fan av relativt nyere filmer, og omtrent alle favorittene mine er allerede nevnt i tråden, så det er jo hyggelig å se! Har fått med meg et par gode tips herfra nå, så da blir det forhåpentligvis flere favoritter!