View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Bruker_Borger Vis innlegg
Ja, først og fremst har jeg et alkoholproblem. Og jeg ser ikke for meg at jeg klarer å holde det i sjakk når utesteder åpner og jeg har muligheten til å komme meg ut. Dette med Heroin, tja, jeg bøya jo under i går og kjøpte en kvarting som jeg tok på kvelden. Ser for meg at dette er av mer psykisk karakter når det gjelder avhengighet. Det gikk 19 timer da, mellom kl 22 og gårsdagen før jeg tok en kvarting. Så dag er jo ambisjonen å unngå dette tullet med hero-kvarting.

Dette med å flytte er helt reellt. Mangle gamle Oslo-hipstere som nå under lockdown ser ulempene med byen, og fordelene med bygda. Jeg har endel hobbyer (fiske, fjell, ski og løping) som jeg kan ta med meg evt. på en flytteprosess. Har bekjentskaper som sikkert kan koordinere noe jobbpraksis hvor jeg er åpen med bakenforliggende rusproblematikk. Er i utgangspunktet arbeidsledig, så jeg har ingen jobb som holder meg tilbake.

Har forøvrig anskaffet litt god brun cannabis Satser på at det er nok å lene seg litt på den ut døgnet og deretter si byebye til klovnete deltagelse i åpent rusmiljø. Hadde muligens vært lurt å hatt noe benzo, men det er jo ikke bare bare å få tak i.
Vis hele sitatet...

Det er nettopp den psykiske avhengigheten som er så lumsk og farlig med heroin. Ja, man blir grisehektet fysisk og til slutt er hovedmål et og "holde seg frisk" , men det er uansett den psykiske avhengigheten som fører en ut i den fysiske. Og man kan fint hoppe av og gå igjennom abstinenser for så å sitte der igjen med minusen i hånden fordi hodet har lurt en til "å bare ta en til" "denne gangen skal jeg ikke miste kontrollen " osv.

Desverre er du helt i startfasen av heroin avhengigheten og jeg vil påstå at det er i denne fasen det er vanskeligst å slutte fordi man har enda ikke kjent på kroppen hvor skadelig og ødeleggende det faktisk har.

Jeg håper du klarer å slutte mens leken er god, men desverre er det de færreste som klarer nettopp dette.