View Single Post
Sitat av EvilSink Vis innlegg
Søknaden tar like lang tid uansett om du har skap eller ikke.

Å juge til Politiet om man har våpenskap eller ikke er en risiko. Du sier du har skap for å få utlevert tillatelsen, og da burde det være på plass, Onkel Blå blir jo ikke spesielt blide hvis de kommer på sjekk. At du vil risikere bøter eller inndragelse av våpen er din egen sak.

Det kan være mangel på skap, Corona restriksjoner som hindrer at nye skap kommer på lager, tregt bud eller andre ting som gjør at det kan ta tid å få tak i. Hvis man vil ha sitt på det tørre, så vil det ta kortere tid å få det på plass, og da kan du få tillatelsen utlevert kjappere enn hvis uforutsette ting skjer.

Om det er annerledes andre steder enn her jeg bor har jeg null peiling på, men her er de jævla strenge. Var en kjenning som fikk en saftig bot for litt siden fordi han ikke hadde lagret rifla si i skapet når snuten rulla inn døra hans for kontroll. Sure penger, når alt han hadde trengt var å ha det i et skap. Flott at det ordnet seg for deg, men det er ikke alle politifolk som er like kule, og ihvertfall ikke når det kommer til våpen.
Vis hele sitatet...
Kan ha noe med at jeg bor på landet. Aldri hørt om noen som har fått bøter eller annen konsekvens annet enn å må kjøpe våpenskap om politiet har vært på besøk.

"Du kan vente til søknaden er godkjent, men du får ikke utlevert tillatelsen eller lov til å kjøpe et våpen før skap er på plass."
Er det vanlig praksis at man ikke får utlevert tillatelsen før skap er på plass?
Sist endret av NokErNok; 11. mars 2021 kl. 03:57.