View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Nei det står ingen plass at at man er pålagt å ha med eske med navn. Dette tema har vært opp før, og jeg sier igjen. Nei det finnes neppe noen lovhjemmel for å kreve det, for da måtte vel både pakningsvedlegget opplyst om viktigheten av å bringe med seg hele forpakningen inkludert selve esken, også måtte nok både fastelegen og apotek informert om det samme.

Skulle noen oppleve å få bot for piller de faktisk har resept på må rådet bli å nekte å vedta boten/forelegget og sakens gang utfolde seg. Det vil jo være helt meningsløst om en feks pasienter med kronisk panikkangst, eller de med epilepsi måtte drasse på en hel eske medisiner straks de beveger seg utomhus.

Legg vekk knarknoia'n og pust helt rolig. Har du resept har du lov. Blir det spørsmål så kan du uansett dokumentere at du ikke gjør noe ulovlig. Blir du taua så slippes du jo ut etterhvert.
Vis hele sitatet...
Jeg trodde det var en selvskreven (uskreven) regel? Vet hvertfall at de kan ta fra deg medisinene på flyplass (og det står et eller annet sted at man skal ha med original emballasje på flyreiser) , på psykiatrisk avdeling innleggelse og på sykehus om du medbringer uten eske som beviser det er foreskrevet til deg.

Kan ikke helt se for meg at politiet godtar løse piller som er ulovlig uten resept. "Har resept hjemme" er like dårlig unnskyldning som "hunden spiste leksene mine".