View Single Post
Sitat av trehus Vis innlegg
Er like gammel som deg, og har røyket ca like lenge som deg. Klarte å slutte for et par måneder siden og røyker nå litt i helgene. Jeg er ganske sikker på at grunnen til at du klarte å holde deg unna så lenge da du flyttet tilbake, rett og slett er på grunn av en miljøforandring.
les denne: http://www.huffingtonpost.com/johann...b_6506936.html

Det handler mer om "buret" ditt, altså livssituasjon, enn hvor mye og når du røyker. Litt avhengig av hvor mye man røyker, så får man jo ikke andre abstinenser enn lyst til å røyke, dårlig søvn og kanskje litt kaldsvette i en uke. Jeg har prøvd å slutte mange ganger før men har aldri klart det, og synes det var sykt vanskelig til tross for at jeg sjelden røyket mer enn 0.5 om dagen. Den siste gangen nå, hvor jeg faktisk klarte det og det var helt utrolig lett, så opplevde jeg samtidig store forandringer i livet. I løpet av to måneder flyttet jeg, slo opp med kjæresten, forelsket meg, og skaffet meg ny jobb. Tingene som forandret seg, var store ting i livet mitt som ble forbedret, og jeg hadde faktisk gått og tenkt at: "når jeg får orden på dette så blir det mye lettere å slutte". I tillegg så gjorde alt dette at jeg fikk følelsen av å "begynne på nytt" og hvor avhengigheten var en del av den gamle meg. Så joda, du er nok avhengig, men kun når buret ditt er kjipt å være i. Du må skaffe deg nytt bur!
Vis hele sitatet...
365/12år+ her
De siste årene så har livet mitt blomstret, og jeg må si at jeg har vanskelig for å kjenne meg igjen i mye av det som skrives her. Jeg tror variasjonen er stor fra person til person. Har det fint og tenker egentlig ikke på det. Jeg er i grunn mer bekymret over snus- og kaffeforbuket mitt.