View Single Post
Sitat av Alzo88 Vis innlegg
Hvordan kan du være så sikker på dette? Det finnes hundrevis av analoger til thc (sikkert 200-300 typer, minst).
Minst en håndfull av disse må da ha en tilsvarende naturlig ruseffekt som føles grei for brukeren.
Det blir også litt feil å anta at alle som blander synth overdoserer og gjør rusen ubehagelig. Jeg er sikker på at de fleste synther kan doseres i rimelige mengder, og gi en helt grei og "naturlig" følelse av cannabisrus. Derfor er det greit å tro at hvis det blandes ut innen rimelige grenser, så vil det være vanskelig å oppdage det. Spesielt hvis man blander med ekte hasj, og ikke bare fakehash (den rusløse massen vi linket til tidligere, hvor man tilsetter synthpulver selv)


Isåfall er det jo naivt å tro at dem ikke vil gjøre bransjen MER lukrativ ved å lage fakehash med synth (eller en blanding av ekte og synth). Det er jo enorme mengder penger innspart, i forhold til å bare bruke ekte vare.
Mindre risiko er det også, ettersom fakehash går for å være et legalt produkt (så kan man blande inn synthen i siste leddet, før man distribuerer dent på gata).
Hvis jeg var stordistributør, hadde jeg ikke sett ulemper med fakehash, snarere tvert imot,
Det er faktisk bare fordeler med å selge det, hvis man ser det fra et kynisk perspektiv (altså at man ikke bryr seg om brukeren som skal røyke det og kun tenker på profitten).


Det finnes mange måter å blande synth inn i hasj eller marijuana. Bare å google det, så ser du et utvalg av metoder. Rører man lenge nok, vil det bli blandet ut helt greit. Det blir feil å avfeie det fordi du ANTAR at dem er for udugelige til å gjøre det riktig...

Og det er ingen som har påstått at det er en hel fabrikk som blander tonnevis med synthhasj - men snarere er det kanskje heller snakk om den lokale luringen som skulle gjøre én hekker om til to. Det vil være mer realistisk å anta. Men man skal heller ikke utelukke at det kan forekomme i stor skala, i østeuropeisk mafia eller lignende.

Jaha? Og du tror kripos gir en faen fordi...? Helt ærlig tror jeg kripos kun sjekker potens, og ikke støy/urenheter i stoffet. Og hvis dem finner f.eks 1% gummi/henna/kamelmøkk/ukjent plantemateriale, hvorfor skulle dem bry seg nevneverdig med å advare brukerne om dette?
Jeg har ikke sett kripos advare f.eks kokain eller amfetaminbrukere om urenheter i stoffene... Isåfall har dem litt av en jobb med å poste disse advarslene hver eneste dag.
Man kan bare anta at et kriminelt marked er full av støy og lugubre knep - derfor konkluderer jeg med at det er naivt å tro at all god hasj, er ekte hasj (selv om ruseffekten er god, som sagt).


Du overvurderer kripos/politiet. Er ikke sikkert dem oppdager den synthetiske thc i hasjtestene sine (som sagt hundrevis av forskjellgie analoger), og hvis det er blandet fake med ekte produkt (altså at det er ekte thc tilstede også, så vil de bare se ut som medioker hasj for dem...
Og hvem har sagt at lik kvalitet over hele partiet er noe som må til for å gjennomføre det? Igjen er det problemer du vektlegger som ikke har særlig stor betydning på hvorvidt folk gjør det eller ikke... Trenger ikke være perfekt utført for å gjøre det. Just sayin'

Men kan vi ikke bare være enige om å kalle det...
Shrödingers skakk?
Vis hele sitatet...

Kan godt være det finnes noen typer som er veldig lik vanlig thc, men som TS selv sier, kjennetegnet for syntetisk thc er en veldig intens rus, og innenfor veldig gitte tidsrammer. 20-30minutt f.eks. Jeg er overbevist om at stonere som har røyket hasj i 20år fort ville merket om stoffet dems var blandet ut med syntetisk thc, og da ville det fort spredd seg i de ulike miljø...

Viss du var en storselger av hasj ville du sett de negative sidene med og blande dette greiene her inn. Du produserer tonnevis, kundene dine får et produkt som er blandet ut med syntetisk thc og det vil de ikke ha. Du tror dette ikke ville ødelagt for deg? Du tror ingen finner ut av det her?!

Du må gjerne lese hva som blir skrevet. Han skisserer en opperasjon hvor det skal blandes ut 100vis av kiloer. Det er et -omfattende- arbeid. Det er ikke slik at de som sitter på så mye narkotika ikke vil se på det som en stor ulempe og måtte grinde opp all den hasjen her og tilsette syntetisk thc. Det er en -stor- ekstra risiko. mtp. syntetisk hasj ikke eksisterte for 5-10 år siden, så er det en stor omstilling for personer som har smuglet hasj i tiår uten og gjøre dette her, til og plutselig skal forandre en hel opperasjon og starte med det.
At det skjer i en liten skala når folk har hasj de ikke får solgt, jo det har vi vel allerede vært innom.

Haha.. Kripos oppdager ikke syntetisk thc i beslaglagt hasj!? Gud hjelpe meg.. Selvsagt gjør dem det om det er tilfelle. Og kripos har ved flere anledninger gått ut og advart mot forursenet heroin bla. i Norge. Har du ikke fått med deg all mediedekningen syntetisk thc har fått i det siste...? Tror du ikke dette er en problemstilling kripos og følger med på..?

http://www.tv2.no/a/5895084/ - Tips journalisten om at det blir solgt massevis av hasj i Norge blandet med syntetisk hasj. Det blir nok rimelig stor mediablest, jeg vil tippe at det er mulig og dra in 1000-5000kr i tips og.
Sist endret av et eller annet; 21. september 2016 kl. 21:41.