View Single Post
Sitat av merk Vis innlegg
Jeg vil si rusen er annerledes jo eldre jeg har blitt. Når jeg var ung gav rusen meg mer "varme" og ro. Mens idag kan jeg fort bli litt stresset når jeg røyker. Hjertebank og stressende tanker. Det tror jeg kan ha noe med at jeg røyker sterkere shit og at underbevisstheten min har blitt "besudlet" med mye foskjellig stress opp gjennom årene som jeg ikke hadde når jeg var ung. Jeg røyker svært sjelden en hel joint in one go blir å røyke noen trekk for å ligge den ned røyke noen trekk igjen ligge den ned for å kontrollere de negative effektene på rusen. Jeg kunne røykt meg inn, hadde vært annerledes viss jeg røykte hver dag i ukesvis da forsvinner mye av de negative symptomene på hjertebank å tankekjør. Men jeg prøver å røyke så lite som mulig.

De jeg kjenner som har røykt slik som meg i ung alder får mye angst relaterte symptomer når vi røyker. Mens venner jeg kjenner som ikke har hatt et slik forbruk jeg har hatt i ung alder får en mer avslappet rus.

Jeg har også lest forskning som sier at regelmessig cannabis bruk i ung alder forandrer kjemien i hjernen som blandt annet gjør folk avhengig. Jeg tror også at mitt høye forbruk i ung alder har forandret hvordan cannabis påvirker meg kjemisk i hodet.

Så ja jeg vil si at rusen er dårligere jo eldre jeg har blitt. Men like sterk bare på en mer negativ måte.

Jeg kan også skrive at ofte når meg å beste kameraten min røyker sammen. Blir det til at samtalen går slik: Jeg: Faen no har jeg røykt for mye, hjertebank, tankekjør. Beste kamreaten min: Ja faen jeg også jævli nedsig, "Med tungt pes/gisp" Faen vi er dum. Jeg: Ja hvorfor røyker vi egentlig vi er jo tjukk i hodet. Beste kameraten: Skulle tro vi likte å ha angst/nedsig. Så ler vi høyt av hvor dum vi er og røyker selfølgelig mer når symptomene blir mindre.

Det skal sies at når jeg røyker marijuana kan jeg ha en rolig å fin rus også. Ikke bare nedsig. Å det er ikke sånn super nedsig det er kontrollerbart. Men er kommet mer negative effekter jo eldre jeg har blitt.
Vis hele sitatet...
Takk!
Der oppsummerte du på en prikk hvordan jeg oppfatter det.
Jeg har lest at dette skjer ofte med folk som nærmer seg 30 og har røykt mye i ung alder.

Den samtalen du har med kompisen din er egentlig den samme som jeg har hatt med meg selv etter å ha røykt alene...så det har jeg endelig klart å gitt opp.

Men jeg merker at "set og setting" betyr mer og mer jo eldre jeg blir.
Er det utendørs på en festival, kan jeg røyke hur mye som helst uten å få et snev av angst, mens hjemme i sofaen, alene, er det helt umulig å nyte det.

Takk for bra tråd og et fint svar, kos deg